Cégvilág

A Carlsberg bevételeit is letaglózta a pandémia

8,5 százalékos mínuszt jelentett tavaly a cégcsoportnak a járványhelyzet.

A dán Carlsberg sörfőzde negyedéves eladási jelentése alapján kissé a várt teljesítmény alatt teljesített a cégcsoport, melynek éves bevétele 8,4%-kal csökkent a koronavírus-járvány terjedését lassító intézkedések miatt.

A negyedik negyedéves eladások alapján a vállalat a világ harmadik legnagyobb sörfőzdéjeként végzett 12,5 milliárd dán koronás bevétellel (közel 1,7 milliárd euróval), ellenben az elemzők átlagosan 13,1 milliárd dán koronás (nagyjából 17,5 milliárd eurót) bevételt vártak – írta meg a Magyar Mezőgazdaság a Refinitiv felmérése alapján.

A cikk szerint a teljes söripar kereskedelmét megviselte a koronavírus-járvány, ez alól a Carlsberg vállalata sem jelent kivételt, mely 8,4 százalékos visszaesést tapasztalt az éves eladásaiban, amellyel elérték az ötéves mélypontjukat, valamint az eladási mennyiség 3,8 százalékot esett.

A söripari világmárka 10 százalékos mennyiségi visszaesést tapasztalt.

Fotó: Artur Widak / NurPhoto / AFP

Termékkínálatukból a Tuborg 9 százalékos csökkenést mutatott, az 1664 Blanc 8 százalékkal emelkedett, a Grimbergen 2 százalékot esett, míg a Somersby 2 százalékos emelkedést ért el.

Eközben a kézműves és különleges termékeket előállító sörfőzdék 1 százalékos növekedést tapasztaltak, valamint az alkoholmentes sörök kereskedelme is 11 százalékot emelkedett.

A sörfőzdék üzleti aktivitása, beleértve a bárokban, éttermekben és szórakozóhelyeken történő eladásokat is, több mint 20 százalékkal csökkent a tavalyi évben a pandémia megállítását szolgáló intézkedések következtében.

Amíg a pandémiát nem tudhatjuk magunk mögött, pontosan nem tudjuk, hogy mennyi ideig fog tartani ez a kihívás 2021-ben. Reméljük, hogy a Carlsberg erős piaci jelenlétre képes még krízishelyzetben is

– tette hozzá Cees’t Hart, a cég vezérigazgatója. „A 2020-as év során költségalapot állítottunk be egy új valósághoz igazodva és új munkamódszereket vezettünk be. Ezek a változtatások egy rugalmasabb vállalathoz vezettek, amely optimistábbá tett minket a hosszú távú stratégiánk fontossági sorrendjének kialakításához.”

sörfőzde Carlsberg
Kapcsolódó cikkek