BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Segítik az élelmiszeripar fejlesztését az OKSZ tagjai

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) kiemelt fontosságú gazdaságpolitikai célkitűzésnek tartja a magyar élelmiszeripar fejlesztésének kormányzati támogatását – hívta fel a figyelmet a szervezet. Az ezzel összefüggő kérdésekben együttműködött eddig is az Agrárminisztériummal, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, amelyek az OKSZ tagvállalatai közül az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Metro, a Penny Market, a SPAR és a Tesco közreműködését is kérték. Emellett a kereskedelmi szövetség tagjai egyeztetéseket folytattak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával is időszerű élelmiszerpiaci kérdésekről. Figyelemmel kíséri és támogatja a szervezet a magyar agrárium fejlődési lehetőségeivel közvetlenül vagy közvetve összefüggő friss kormányzati döntéseket is, így a Vidékfejlesztési Kormánybizottság megalakítását, a falusi kisboltok támogatására irányuló 45 milliárd forintos támogatási lehetőség meghirdetését és a vállalkozásokat segítő 10 millió forintos, tehermentes hitellehetőség indítását is.

Kiemelkedő jelentőségű az Irinyi Terv Élelmiszeripari beszállítófej­lesztési programja, amelyben a kereskedelmi vállalkozások koordinátori, ezeken keresztül együttműködési megállapodások révén segíthetik a hazai élelmiszeripari vállalkozásokat. A tagvállalkozások egyöntetű szándéka, hogy a február végéig rendelkezésre álló időszakig csatlakozzanak ehhez az élelmiszeripari beszállítóknak 35 milliárd forint támogatást nyújtó programhoz. Az OKSZ a program sikeres indítása érdekében fő támogatója volt a Store Insider és a PPH Média szervezésében megtartott szakmai fórumnak, amelyen több mint száz beszállító vállalkozás vett részt. A szakmai fórumon közreműködött Dobos Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, Éder Tamás élelmiszeriparért felelős országos alelnök a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara képviseletében, és Cserháti Gábor, a pályázati lebonyolítást végző intézmény, az IFKA projektvezetője is. E szakmai fórum az agrárium megalapozott támogatási igényei mellett azt is igazolta, hogy a beszállítók, a magyar élelmiszeripar és a kereskedelmi vállalkozások szoros együttműködése segíti a legcélratörőbb és leghatékonyabb fejlesztési megoldásokat.

Az élelmiszer-kereskedelemben az értékesített termékek döntő része a hazai beszállítóktól származik jelenleg is – mutatott rá közleményében az OKSZ. A hazai előállítású élelmiszerek döntő fontosságúak azért is, mert a vásárlók a kereskedők tapasztalatai szerint egyre nagyobb arányban keresik a magyar termékeket. Márpedig e piac erősítése további műszaki fejlesztéseket igényel, a vásárlók elvárásaival összhangban. A vásárlók igényeinek közvetítésében kulcsszerepük van a kereskedelmi vállalkozásoknak. Az OKSZ tagvállalkozásai számára alapvető kérdés, hogy a hazai élelmiszer-feldolgozók folyamatosan fejlődjenek, a legkorszerűbb technológiai lehetőségek felhasználásával. Ez a magyar mezőgazdaság számára is előnyös, hiszen így az alapanyagok is hatékonyabban hasznosulhatnak a magyar élelmiszerpiacon. A hazai élelmiszeripar műszaki fejlesztése, a korszerű innovációk beültetése a teljes agráriumot segíti az előrelépésben.

Az elmúlt hónapokban, a járványhelyzetben bebizonyosodott, hogy a magyar mezőgazdaság, az élelmiszeripar és a kereskedelem a legnehezebb, váratlan körülmények között is helyt tud állni, ami döntő részben a szoros együttműködésüknek köszönhető. Az Országos Kereskedelmi Szövetség értékelése szerint az elkövetkező időszakban hatalmas kihívások várnak az agráriumra, az élelmiszeriparra és az élelmiszer-kereskedelemre egyaránt. A talpon maradáshoz az szükséges, hogy a magyar élelmiszeripar tovább fejlődjön, a legkorszerűbb technológiákat felhasználva, a kormányzati támogatások révén is. Az OKSZ fontosnak tartja, hogy továbbra is párbeszéd legyen a támogatást nyújtó döntéshozók és valamennyi piaci szereplő között ebben a kérdéskörben is.

A falusi kisboltokat

45

milliárd forinttal támogatják

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.