Cégvilág

Vihetik a horvátok a Bugattit

A 2009-ben alapított Rimac a kis szériás luxusautók gyártása mellett saját fejlesztésű platformot, hajtásláncot és akkumulátor-telepeket is fejleszt.

A Rimac Automobili és a Volkswagen-csoporthoz tartozó Bugatti márka egybekelésének tavaly szeptemberben felreppent híre nem légből kapott, az ügyletre hamarosan sor kerülhet – ezt Oliver Blume, a német konszern ékköve, a Porsche vezérigazgatója erősítette meg az Automobilwoche hetilapban.

A Mate Rimac horvát innovátor által alapított elektromos sportautó-gyártó csúcstechnológiát képviselő exkluzív és méregdrága modelljei technológiai téren méltóak a legendás Bugatti márkához.

A VW-konszern azonban teljesen nem engedné ez a Bufatti kezét, s a Porsche közbeiktatásával 15,5 százalékos részesedést szerezne a Rimacban.

Fotó: Mikhail Voskresenskiy / Spitnik / AFP

Blume elmondta, hogy jelenleg intenzív tárgyalásokat folytatnak arról, miként lehetne a Bugattit a lehető legjobb irányba fejleszteni.

Többféle forgatókönyvet és többféle szervezeti formát vizsgálunk, remélem, az eső félév végére kikristályosodik a legjobb megoldás

– tette hozzá Blume, akinek közvetlen ráhatása van az ügyre, hiszen a VW-konszern igazgatótanácsi tagjaként is lobbizhat tervei mellett – jegyzi meg a Reuters.

A 2009-ben alapított Rimac a kis szériás luxusautók gyártása mellett saját fejlesztésű platformot, hajtásláncot és akkumulátor-telepeket is fejleszt és szállít olyan megrendelőknek, mint az Aston Martin, a Pininfarina vagy a Koenigsegg.

Oliver Blume bejelentette azt is, hogy

a Porsche 2025-ig szóló, eredetileg hatmilliárd euróról szóló költségcsökkentési programját tízmilliárdosra bővítik.

Ebben szakértők szerint segítheti őket a Rimac-üzlet is, amellyel kész csúcstechnológiához juthatnak, a szinergiahatások révén mellőzhetővé, legalábbis válnának saját, költséges fejlesztéseik.

Bugatti Porsche Rimac Automobili
Kapcsolódó cikkek