BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Volkswagen mérnökei megtalálták az arany középutat

A megszokottnál izgalmasabb formában őrzi a Volkswagen klasszikus értékeit a megújult Arteon.

Egy újabb forradalmi átalakulás előszobájában jár a Volkswagen, a németek célja ugyanis a teljesen emissziómentes autózás, amit a közeljövőben kizárólag tisztán elektromos autókkal terveznek megvalósítani. Ennek a folyamatnak az első lépése a nép­autónak szánt ID.3-as, amely 14 324 330 forintos alapárával egyelőre ritkaság lesz a forgalomban, már csak azért is, mert 13 524 610 forinttól már a VW presztízsmodellje, az Arteon is hazavihető. A Passat látványosabb és nem kevésbé praktikus testvére frissített külsejével – elsősorban a korábbinál mutatósabb, áttervezett LED-es lámpáknak hála – akár egy luxusmárka kínálatában is megállná a helyét, de éppen az teszi vonzóvá, hogy eközben négy kerékkel a földön jár. A sportosan elegáns külső tágas utasteret rejt, hátul jól elférnek a lábak, és a kupésan lejtő tető ellenére felnőttek számára is elegendő a fejtér. A nagyra nyíló ötödik ajtón át 563 literes csomagtartóba pakolhatunk, sőt akár a Shooting Brake karosszéria is választható, amely két literrel még nagyobb helyet kínál. A tesztautó R-Line csomagja is a nagyvonalú, a márkához és az árcédulához illő minőségű utastér javára válik. Új kormányát a sportosan vaskos karimájával jó kézbe fogni, ugyanez az ergonómia jellemző az ülésekre is, kemény tömésük hosszú távon is biztosítja a kényelmes utazást. Nem feledkeztek meg a tárolóhelyekről és az idősebb vásárlókról sem, ugyanis hiába aktualizálták a kezelőfelületet, a szellőzés önálló panelje megmaradt a központi kijelző alatt, éppen csak a tekerőgombokat cserélték le érintésérzékeny felületekre. Bár több figyelmet igényel a korábbinál, átláthatóbb a Golf vagy éppen az ID.3-as teljesen digitális vezérlésénél.

A praktikum az extrákat tekintve is az Arteon erős oldala, hiszen rajtunk múlik, hogy hasznos vagy éppen kényeztető opciók közül választunk, ezzel könnyen a másfélszeresére növelve a már említett alapárat. A hazai választék a 2.0 TDI dízelmotor 150 vagy 200 lóerős változatából áll. Tesztautónkba a gyengébbik kivitel került hétfokozatú DSG-váltóval és elsőkerék-hajtással. Teljesítményben is az arany középutat képviseli, hiszen képességeit ki lehet használni a mindennapok során, és a tesztprogram alatt egyértelművé vált, hogy klasszikus utazóautóként nincs is szüksége nagyobb dinamizmusra. Már csak a kedvező fogyasztási értékek miatt sem, hiszen kevésbé zsúfolt városi forgalomban 6,5, országúti etapokon pedig 4,5 literes átlagokat produkált. Aki kedveli a nagy autós működést, értékelni fogja a precíz kezelhetőséget, a semleges viselkedést és a sportos hangolást, valamint a 18 colos felnik ellenére alapvetően kényelmes rugózást, és mivel nem dedikált prémiumtermékről van szó, biztosan megbocsátja a bemelegedésig jól hallható motorhangot, a futómű felől érkező zajt és a duplakuplungos váltó irányváltásnál tapasztalható lassúságát, mert mindezt egy karakteres és funkcionális autóval kapja.

Tetszett

• külső-belső formaterv

• ergonómia, praktikum

• takarékos hajtáslánc

 

Nem tetszett

• hiányos zajcsillapítás

• drága extrák

A műszerfal felső részén megváltoztatták a rostélyok kialakítását, és a szellőzés kezelőfelületét is modernebbre cserélték

Összegzés

A CC-hez hasonlóan színt vitt a Passat kategóriájába az Arteon, amely nemcsak szép, de kellőképpen praktikus is, és a frissítés után még attraktívabb formában áll készen arra, hogy elnyerje a prémiumtípusokéhoz mérhető nívójú, de racionálisabb autóra vágyók szimpátiáját.

Újak a LED-es hátsó lámpák és a kipufogóvégek, és megújult a márka- és típusjelzés is

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.