Cégvilág

Az Alitaliából csak az ITA marad

Annyi már kiderült, hogy Brüsszel lezárná az Alitalia szappanoperát és egy üzletileg tőle független új légitársaság megalapításában látja a kiutat.

Konstruktív megbeszéléseket folytatott a római kormány Margrethe Vestager uniós versenyügyi biztossal arról, miképp lehet a szabályok betartása mellett sínre tenni az évek óta vergődő olasz nemzeti légitársaság, az Alitalia ügyét.

A részleteket a jövő héten dolgozzák ki, de annyi már kiderült, hogy Brüsszel lezárná az Alitalia szappanoperát és egy üzletileg tőle független új légitársaság megalapításában látja a kiutat.

A „gyereknek” már neve is van, ITA-nak fogják hívni, s a kistafírozásához hárommilliárd eurót különített el a Mario Draghi vezette új olasz kormány.

Az Alitalia az utóbbi években már pénznyelő automataként működött, amióta 2017-ben fizetésképtelenné vált, közvetve az állam tartja életben sorozatos pénzinjekcióival.

Ezután másképp lesz, bár nyilván csak a cégért fogják átfesteni az olaszok, ugyanazok a dolgozók próbálják majd sikerre vinni az ITA-t, akik az Alitaliát akarva-akaratlan csődbe vitték.

Fotó: Andrea Diodato/NurPhoto

A pénteki videokonferencián olasz részről részt vett gazdasági, közlekedési és ipari miniszterek mindegyike lelkesen fogadta, hogy a brüsszeli szemafor zöldre váltott – írta a Reuters.

Előtte azonban belementek abba, hogy az Alitalia eszközeit nyílt pályázaton értékesítsék, nyugdíjazzák a márkanevet és a résidők, azaz le- és felszállási jogok egy részéről lemondjanak.

Brüsszel a folyamat felgyorsítása érdekében elfogadta azt, hogy előbb az ITA vegye át az Alitalia tevékenységét és második lépésben hirdessék majd eladásra a karbantartási és a földi kiszolgálói egységeket.

Közben a USAerospace Partners légügyi csoport jelezte, hogy 1,5 milliárd dollárt hajlandó lenne befektetni a leendő ITA-ba, s erről tárgyalásokat kezdeménynek a római kormánnyal.

ITA Alitalia
Kapcsolódó cikkek