A befektetői optimizmus egyik nyilvánvaló nyertese az LVMH luxuscég: a Finaria olasz pénzügyi portál szerint a társaság piaci értéke 264,55 milliárd euró volt február végén. Február közepén több mint 500 eurót ért egy részvény, ez az elmúlt évben végbement több mint 40 százalékos emelkedés eredménye, az elmúlt három hónapban pedig csaknem 10 százalékkal nőtt az árfolyam. A cég már értékesebb, mint a 242 milliárd eurót érő svájci Nestlé, a legértékesebb cég lett az európai tőzsdéken.
A társaság a világ legnagyobb luxuscégcsoportja, mintegy 75 márka tartozik hozzá. Öt divíziója közül a legnagyobb a divat- és bőráruk szegmense, amely tavaly az első három negyedév bevételeinek 46 százalékát hozta, míg a premium retail kategória 24 százalékot. A parfüm és kozmetikai szekció 12, a borok és égetett szeszes italok 11, az órák és ékszerek pedig 7 százalékos részesedéssel szerepelnek a teljes bevételben.
A pandémia persze a luxuscégre is rányomta a bélyegét: a 2020-as pénzügyi évben az LVMH értékesítése 44,7 milliárd eurót tett ki, ez 16 százalékos éves csökkenés, a nettó nyereség 34 százalékkal, 4,7 milliárd euróra zsugorodott, míg az adózás és kamatfizetés előtti eredmény 28 százalékkal csökkent.
A cégcsoport teljesítménye még így is minden idők egyik legjobbika volt, ami azt mutatja, hogy a befektetők a járvány ellenére sem aggódnak a luxuspiac jelenéért és jövőjéért.
A Bloomberg egyik korábban, az év elején megjelent cikkében Albertina Torsoli is a befektetők luxuscikkek iránti bizalmáról írt, amit a világjárvány sem rengetett meg alapjaiban. Szerinte a befektetők szemében az európai luxuskonglomerációk az amerikai tech óriásokhoz hasonlatosak, és ennek megfelelően értékelik őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.