BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Kia követendő példát teremtett

Miközben a piac még csak ismerkedik a villanyautókkal, a Kia megmutatja, mit lehet kihozni a jelenlegi technológiából.

A villanymotor ugyan megelőzte a belső égésűeket az evolúciós folyamat során, manapság mégis újdonságként tekintünk az akkumulátoros-elektromos autókra, hiszen fénykoruk után száz évvel ismét reflektorfénybe kerültek a benzines és a dízelüzemű autók alternatívájaként. A Kiánál jelenleg egyszerre érhető el az összes szériaérett hajtási mód, a kategóriák között egyensúlyozó Niro például öntöltő és konnektoros hibridként, illetve tisztán elektromosként is kapható, és ahogy a tesztautó oldalán olvasható, tavaly az utóbbi volt a magyarok kedvence a villanyautók közül. A modellfrissítés kapcsán nálunk járó e-Niróval szerzett tapasztalataink alapján ez nem meglepő. Kétféle változatban is létezik, 39,2, illetve 64 kilowattóra kapacitással és 136, illetve 204 lóerős teljesítménnyel, nálunk az erősebbik vett részt a tesztprogramban. Ez a változat a WLTP mérési mód szerint megnyugtató, 455 kilométeres hatótávra képes, tehát a piacon kapható hasonló árkategóriájú riválisainak zöménél többet ígér, és be is tartja, még a téli hidegben is meg lehetett vele közelíteni ezt az értéket. Az már a rendszer előrelátásának köszönhető, hogy a különböző fogyasztók áramfelvételével kalkulálva, fagyos reggeleken az előző estinél 20-30 kilométerrel kevesebbet jelez ki. Ez logikusan veszteségnek tűnik, de az autó mindennapi használatát kiszámíthatóbbá, a töltést tervezhetőbbé teszi. Az akkumulátortemperáló rendszer mellett a kis fogyasztás gondoskodik róla, hogy minél kevesebbet kelljen a még megtehető távolságra gondolni. Annak ellenére, hogy a WLTP szerinti, 100 kilométerenként 15,9 kilowattóra átlagot csak városi etapokon sikerült megközelíteni (16,7 kilowattóra per 100 kilométer), a 18,3 kilowattórás tesztátlag kedvezőnek számít a piacon, ráadásul nem spóroltunk az árammal.

Kihasználtuk az e-Niro kiemelkedő menettulajdonságait, a bőséges, 395 newtonméter nyomatékot és a sportos, 7,8 másodperces gyorsulást 0-ról 100 kilométer per órára. Jártunk vele autópályán és országúton, feltekertük a fűtést és a hangerőt, ettől függetlenül az autó statisztikája szerint 95 százalékban takarékosan és 5 százalékban normál módon vezettük, az agresszív tartományt nem értük el. A napi rutin során egész évben számíthatunk a Kia crossoverére, de nem csak emiatt áll közel a hagyományos autókhoz. Bár motorhang helyett csak biztonsági hangot bocsát ki, utasteréből az összes mechanikai zajt kizárták. Működése harmonikus és kifinomult, a vezetési élményről az ereje és a precíz irányíthatósága gondoskodik. Ideális súlyelosztása egyensúlyt és stabil útfekvést biztosít, közvetlen kezelhetősége és kiszámítható viselkedése mellett a rugózási komfortja is példás.

A fékpedálérzet természetes, az energia-visszatáplálás, vagyis a motorfékfunkciót helyettesítő lassítás mértéke a kormányon lévő fülekkel egyszerűen szabályozható.

Emellett a karosszéria kialakítása is jól eltalált. Enyhén magas építése miatt komfortos és tágas, belseje ergonomikus és praktikus. Csomagtartója a maga 451 literes befogadóképességével a Nirók között a legnagyobb, egy arasznyival hosszabb változatban már a kombikkal is felvehetné a versenyt. A modern, tekerős irányváltó mellett megtartották a fizikai gombokat. A frissítéssel 10,25 colosra nőtt az érintőképernyő, amely jól mutat az új, lakkfekete díszbetétbe simulva, a burkolat azonban csillog és könnyen koszolódik, ezzel ki is lóg a többi, jó minőségű anyag közül. Ami az árazását illeti, még a 14 599 000 forinttól elvihető csúcs-, Platinum felszereltségű e-Niro is jó ajánlatnak számít a hasonlóan magas áron kínált villanyautók között.

Tetszett

• igényes kivitelezés

• jó vezethetőség

• takarékos hajtáslánc nagy

hatótávval

 

Nem tetszett

• csillogó díszbetét

• túlbuzgó sávtartó

Ergonomikus, jó minőségű és csendes a belső, a hőszivattyús fűtés felára 300 000 forint

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.