Gyöngyösi Balázs | A kecskeméti gyár beszállítói nehézségek miatt a tervek szerint a 17. naptári hét végéig módosítja termelési programját – reagált a Világgazdaság megkeresésére a Mercedes-Benz a kecskeméti üzem leállását firtató kérdésekre. A hivatkozott naptári hét a mostani, április 26. és május 2. közti időszakot jelöli, márpedig a Baon múlt csütörtöki híre is arról szólt, hogy az autógyár szerdán állt le, és alkatrészhiány miatt egészen május 2-ig szünetel a termelés. A vállalat arra hívta fel lapunk figyelmét, hogy egyes félvezető komponensek terén világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban.
Továbbra is csupán akkora időtávra terveznek előre, amennyire a körülmények megengedik. A folyamatosan változó helyzet miatt korai lenne előrejelzésekbe bocsátkozni a további hatásokról – közölték az autógyárnál, hozzátéve, hogy a konszern szoros kapcsolatban van mind a közvetlen beszállítóival, mind pedig a félvezető-beszállítóival. Az átmeneti nehézségek közepette a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában több oltópontot is kialakítottak, és ezt az időt arra is használják, hogy „jelentős számú munkavállalónak ajánlják fel a koronavírus elleni védőoltást”, ha erre önként jelentkeznek. A Mercedes-Benz illetékesei azt közölték a Világgazdasággal, hogy „eközben zavartalanul folyik a kiemelt stratégiai projektek megvalósítása, valamint az alapvető működéshez szükséges feladatok ellátása is”. A kecskeméti gyár ezeket a napokat további átépítési és karbantartási tevékenységekre és az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használja fel.
Az előző évet értékelve Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója emlékeztetett: tavaly márciusban bejelentették egy új présüzem kialakítását a gyár területén, amely 100 millió eurót meghaladó beruházással 23 ezer négyzetméter területen valósul meg. Az új présüzem 2022-ben kezdi meg működését. Felidézte, hogy a múlt évben elindult a hibrid modellek gyártása is: júliusban a kecskeméti gyárban a világon egyedüliként elkezdték a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake plug-in-hibrid változatának sorozatgyártását. Később, 2020 decemberében bejelentették az első teljesen elektromos autó, az új EQB modell magyarországi előállítását is. Kecskeméten a világjárvány és a többhetes leállás dacára tavaly több mint 160 ezer autót gyártottak, és 3,4 milliárd euró árbevételt értek el. Egy évvel korábban, 2019-ben 190 ezer autó készült 3,7 milliárd euró árbevétel mellett. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat.
Az új présüzem több mint
100
millió eurós befektetést igényel
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.