A járványügyi védekezés hatására a dekorkozmetikumok terén is jelentősen változott a fogyasztói magatartás, a rendezvények és társas összejövetelek hiánya miatt a kategória termékeiből kevesebbet vásárolnak a fogyasztók. Ezt mutatja, hogy egyetlen év alatt 17 százalékkal esett vissza a dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma: 2020. február és 2021. január között 11 milliárd forint értékben vásároltak a fogyasztók dekorkozmetikai termékeket a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint.
Az eladás volumene is látványosan csökkent, 18 százalékkal kevesebb dekorkozmetikumot adtak el a kiskereskedelemben a vizsgált időszakban. Az értékbeli forgalom több mint négyötödét továbbra is a gyártói márkás termékek teszik ki. Meglehetősen koncentrált a dekor-kozmetikumok piaca, a forintban mért forgalom 97 százalékát a drogériák adják, és a vizsgált időszakban még 1 százalékkal erősödött is a pozíciójuk. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben azonban a felére csökkent a kategória forgalma a vizsgált időszakban, és a dekorkozmetikumok eladásából értékben nagyjából 2 százalék a részesedésük. Értékben a piac több mint egyötödét az alapozók teszik ki, ez a legnagyobb forgalmat generáló szegmens a kategóriában, a szempillaspirálok, a körömlakkok, majd a szemceruzák követik – derült ki a NielsenIQ jelentéséből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.