Cégvilág

Több százmillióra büntettek meg egy gyermekeket célzó szolgáltatást

A Bongo nevű kismajom, emelt díjas sms küldését követően válaszolt a kérdésekre.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bongo nevű játék üzemeltetőjét büntette 350 millió forintra, amiért megtévesztő reklámokkal igyekezett gyerekeket rávenni sms küldésére, melynek díját elhallgatta – derül ki a hivatal közleményéből.

Az Ask Bongo nevű játékban a Bongo nevű kismajom, emelt díjas sms küldését követően válaszolt a kérdésekre. A játékot széles körben reklámozták, ám nem tájékoztatták a fogyasztókat a költségekre és a személyes adatok kezelésével kapcsolatban is problémák merültek fel.

A szolgáltatást üzemeltető ausztrál Global AQA Pty Ltd. jogsértő módon, közvetlenül hívott fel gyermekeket a vásárlásra, emellett egyes csatornákon olyan módon hirdette a játékot, hogy nem derült ki, hogy reklámról van szó.

Fotó: Shutterstock

A vizsgálatot a még tavaly indította és ennek keretében tavasszal ideiglenes meg is tiltotta a játékot és annak reklámozását.

A nemzeti versenyhatóság részéről többször világossá tettük, hogy a sérülékeny fogyasztók (idősek, betegek, gyermekek) ellen elkövetett jogsértéseket szigorúan vesszük.

– mondta Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.

Éppen ezért a GVH a kiróható maximális bírságot szabta ki az ausztrál cégcsoportra, továbbá a kampányban részt vevő három influenszer ügynökség és egy webtartalom-gyártó (P4R Digital Agency Kft., Social Guru Magyarország Kft., hd OPEN! Kft. és a Globoport Média Holding Kft.) felelősségét is megállapította.

Ezen cégek együttműködésüknek köszönhetően elkerülték a büntetést, azonban vállalták a jövőbeni hasonló jogsértések elkerülését célzó programok kidolgozását, melyet a GVH ellenőrizni fog.

marketing influenszer átverés GVH GVH-bírság
Kapcsolódó cikkek