Lassúbb ütemben készül kiszállni a BMW a hagyományos belső égésű motorok gyártásából német konkurensénél, az Audinál.
A végső döntéshozónak az iparágunkban mindig az ügyfélnek kell lennie. Ezt sosem lenne szabad szem elől téveszteni
– fogalmazott Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a Passauer Neue Presse és a Donaukurier lapoknak adott interjúban.
A BMW konszern tervei szerint 2030-ra az értékesítési volumennek a felét adják majd a teljesen elektromos hajtású modellek.
Aki addigra teljesen kiszállna a belső égésű motorokból, az értékesítési volumenének a feléről lesz kénytelen lemondani, és elindítja a lejtőn saját vállalatát
– mondta. Rámutatott, hogy valóban lesznek városok, régiók és országok, amelyek addigra már teljes egészében átállnak az elektromos mobilitásra. Világszerte azonban, a BMW 140 piacán nem ez lesz a helyzet.
A Volkswagen konszern érdekeltségébe tartozó Audi a napokban jelentette be, hogy az évitized közepén mutatja majd be legutolsó belső égésű motoros új modelljét, majd 2032–33-tól már csak elektromos hajtású modelleket értékesít.