BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Dízelbotrány: büntetett a Bizottság

A Volkswagennek a mostani félmilliárd eurós bírsággal együtt már 32 milliárd eurójába került a dízelbotrány. Az Európai Bizottság a BMW-t is megbüntette.

A Volkswagent 502 millió euróra, a BMW-t pedig 373 millió euróra büntette az Európai Bizottság a dízelbotrány egyik fejezetlében játszott szerepükért. A két céghez csatlakozott még a Daimler, hárman kartellt alkotva, saját érdekeiknek megfelelően alakították a dízeles autókban a nitrogén-oxidok megkötésére szolgáló AdBlue technológiát. 

Fotó: Shutterstock

Szándékosan alulméretezték az AdBlue adalékanyag tartályait, hogy kényelmetlenebbé tegyék a rendszer a használatát. A Mercedest gyártó Daimler a kartell feltárásával segítette a Bizottság vizsgálatát, ezért mentesült az anyagi szankciók alól. 

Margrethe Vestager versenyügyi biztos brüsszeli sajtótájékoztatóján precedens értékűnek nevezte az egy évtizeddel ezelőtt létrejött kartell leleplezését, és különösen aggasztónak nevezte, hogy az érintettek az általuk fejlesztett csúcstechnológiát saját anyagi érdekeikből inkább lebutították, pedig annak alkalmazásával az amúgy is szigorú uniós emissziós normáknál is jobb eredményt tudtak volna elérni. 

A cégek egymással ezen a téren nem kívántak versenyezni. Ez az, amikor a technológiai együttműködés gellert kap és rossz irányba fordul – jelezte Verstager. Elképzelhető, hogy a Volkswagen bíróság elé viszi az ügyet, azt sérelmezve, hogy ezek alapján egy sima technikai egyeztetést is rögtön kartellként lehetne értelmezni. A BMW nem ismerte el felelősségét.  

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek