Egy átlagos hétfő délelőtt bármely londoni fogadóirodába tévedve nem ritka látvány, hogy a monitorokon virtuális agarak és lovak köröznek a számítógépes játékok díszletébe illő versenypályán, miközben az algoritmus által kisorsolt kimenetelű futamokra a sportfogadás szerelmesei ugyanolyan lelkesedéssel teszik meg a téteket, mintha egy angol bajnoki rangadó előtti órában járnánk.

A Szerencsejáték Zrt. hasonló termékötlettel rukkolt elő a magyar piacon, a vállalat ráncfelvarrásának megkoronázásaként.

Digitális fordulat

Unalmasságig szajkózott közhely, hogy nehéz volt az elmúlt másfél év, mégis, ez az igazság – kezdődött a Szerencsejáték Zrt. keddi sajtótájékoztatója az MTK Budapest Esport Arénában. A helyszínválasztás nem volt véletlen. Tavaly, a járvány kitörése, és ezzel együtt a hagyományos sportélet leállása miatt

40-50 százalékos árbevétel kieséssel szembesülő vállalatot a digitalizáció húzta ki a gödörből.

Dr. Czepek Gábor vezérigazgató elmondta, hogy nemzeti társaság két feladatra koncentrált a felocsúdás után, egyrészt a leépítések elkerülésére, illetve a 20 ezer főt foglalkoztató lottóhálózat stabil pályán tartására, másrészt a termékfejlesztésre és az innovációra. Az életben maradást túlteljesítették, a vállalat az évet 6 százalékos árbevétel növekedéssel és 23,9 milliárd forint adózott eredménnyel zárta – nem utolsó sorban három új piacra dobott terméknek köszönhetően:

  • 2020 augusztusában indították az e-sport fogadási opciókat,
  • 2020 őszén az e-sorsjegyet,
  • illetve most, júniusban a V-sportot.

Az e-sport létjogosultsága mellett egyre kevésbé kell védekeznie az online játékosközösségnek.

Fotó: Szerencsejáték Zrt.

A karanténhelyzet is sokat lendített rajta, hogy mára a legnépszerűbb játékokra (Fifa, NBA 2K, Counter Strike, Dota 2, Leauge of Legends) épülő bajnokságokat hatalmas rajongói felhajtás, médiaérdeklődés és bőkezű szponzorációs ajánlatok övezik. A hypeppal együtt kerülnek ki dollármilliomos e-sportolók a mezőnyből és jelennek meg az üzleti lehetőségek is. Ahogy nemrég a VG.hu is beszámolt róla, a Szerencsejáték Zrt. július elején vett be először egy hazai, hatmilliós összdíjazású e-sport ligát, a népszerű belső nézetű lövöldözős videójáték, a CS:GO magyar döntőjét a kínálatába.

Európa-bajnokság másfél óra alatt

A most útjára indított V-sport új dimenzió, mind a hagyományos, mind az e-sportokhoz képest is. A termék minden elemében virtuális, hiszen teljesen mellőzi azt az emberi faktort, ami még akkor is döntő, amikor két játékos kontrollerekkel verseng egymással. A V-sport egy olyan fogadási lehetőség, melyben sportmérkőzést szimuláló virtuális jövőbeli események kimeneteleire fogadhat a játékos. Ez úgy lehetséges, hogy a mérkőzések kimenetelének meghatározása véletlen-számgenerátorral történik a virtuális térben. Nincsen fizikai pálya, nincsenek edzők, vagy valós nézők a lelátókon.

Az egyetlen dolog, ami valós, az a fogadás izgalma és a nyerés lehetősége 

– emelte ki a sajtóeseményen Horváth Zoltán, a cég sportfogadási vezetője.

A TippmixPro oldalán június óta elérhető termék egyelőre három sportágban kínál lehetőségeket: labdarúgásban, kosárlabdában és teniszben. Elhangzott, hogy a foci viszi a prímet – az eddigi fogadásszám 80 százalékát biztosítva – de a kosárlabdában, illetve az akár adogatásonként nyerési lehetőséget kínáló teniszben is nagy potenciált látnak a fejlesztők.

Így néz ki egy virtuális szimulációs focimeccs:

Horváth Zoltán a V-sporthoz fűzött reményekkel kapcsolatban elmondta:

„a V-sport kiegészítő szerepet tölt be a fogadási kínálatunkban,

hiszen független a csapatsportok szezonjától, bármikor fogadható játéktípus és a sportfogadás előszobájaként is funkcionál az új játékosok számára, akik különösebb háttértudás nélkül ismerkedhetnek meg a fogadási mechanizmusokkal. A kutatási eredményekkel alátámasztott várakozásaink szerint az idén már a V-sport is erőteljesen hozzájárulhat ahhoz, hogy a magasabb bázison is 50 százalék feletti részesedése legyen a fogadási üzletágnak a Szerencsejáték Zrt. teljes árbevételében.”

Az új lehetőség hihetetlenül intenzív:

az Európa-bajnokság szimulációjuk keretében 1,5-2 óra alatt pörgetik végig a teljes tornát, egy-egy meccs 7-8 perc alatt ér véget. A virtuális versenyek a Szerencsejáték Zrt. lottózóiban kihelyezett monitorokon folyamatosan követhetőek, online pedig 0-24-ben játszhatók.

 

Hallgassa meg a Magyarország egyik legjobb virtuális focistájával és menedzserével készült VGPodcast-adást.