Elkészült a Schiller cégcsoport ötmilliárdos beruházása:

az Opel szalon már működik, a Toyota szalon a hétvégén költözött, még ebben a hónapban nyit a Lexus Pest, szeptember első hetében pedig a Skoda szalon

– mondta a Világgazdaságnak Schiller Gábor, a vállalatcsoport tulajdonosa. A beruházás 2020 elején indult a budapesti Váci úton, a korábbi Hunyadi laktanya 26 ezer négyzetméteres területén, amelyet a vállalat 2017-ben vásárolt meg. Az új létesítményben az említett négy autószalon mellett helyet kap a csoport teljes backoffice központja, és egy 60 állással rendelkező szervizkomplexum. Utóbbi berendezéseit részben a HIPA pályázati forrásából finanszírozták részben. A szerviz okoskulcsos szekrényeinek használata lehetővé teszi, hogy az ügyfél biztonságos körülmények között a nyitvatartási időn kívül is be tudja adni autójának iratait és kulcsát. E megoldás növeli a szerviz működésének hatékonyságát, a szolgáltatás online megrendelhető, és folyamatos a rendelkezésre állás. A szerviz jelenleg próbaüzemben működik.

Fotó: Kallus György / VG

A komplexum kész, már csak a külső tereprendezés és a szalonok szignalizációja van hátra, de szeptember végéig ezek a munkák is befejeződnek. Elkészült a Váci út és a Szilas-patak utca metszésénél a lámpás kereszteződés is, amelynek létesítését az újpesti önkormányzat írta elő a vállalatnak a közlekedés könnyítése érdekében. Ez feltétele is volt annak, hogy a csoport használatba vehesse a komplexumot. A lámpás kereszteződés a Dunakesziről érkező, balra kanyarodókat és a városba visszafordulókat is segíti.

Az egykori laktanya területe mellett megvásárolt a vállalat egy 8500 négyzetméteres telket is, amelyen majd használtautó központot létesít a csoport.

Igaz, hogy tavaly okozott nehézséget a járvány a vállalatnak, de kevés alkalmazott betegedett meg a szigorú megelőző intézkedések miatt, és így az ügymenet is folyamatos maradt. A napi bérautó üzletág forgalma azonban lényegesen esett, mert ezt a szolgáltatást elsősorban a turisták és a külföldről hazalátogató magyarok vették igénybe. Jelenleg azonban ismét biztató a helyzet, még autóhiány is kezd kialakulni ezen a piacon.

Fotó: Kallus György / VG

Schiller Gábor tájékoztatása szerint

a vállalatnak most az ellátási lánc akadozása a legnagyobb probléma a vállalatnak, mert a rendelésállomány hatalmas, de a teljesítési határidők nagyon megnyúltak. Egyes márkák esetében a most leadott rendeléseket csak 2022-ben tudják majd teljesíteni.

A globális félvezetőhiány miatt egyes gyártók navigációs egység nélkül küldik el az autót a megrendelőnek, és csak később szerelik be a hiányzó alkatrészeket. Nagy nehézséget okoz a haszongépjárművek beszerzése is, továbbá problémás a márkaszervizek alkatrészellátása. Bár a forgó-kopó alkatrészek rendelkezésre állnak, de speciális igények esetén nagyon megnőtt a szállítási idő, ettől csökken az ügyfél elégedettsége is. Ilyen esetekben a cég csereautóval próbálja segíteni ügyfeleit.