A tavalyi árbevétel növekedésének üteme azt is bizonyítja, hogy a vállalat jól reagált a pandémia kihívásaira. A tizenkét számjegyű árbevétel mögött nagy részben a vállalat CRM-, expanziós és kereskedelmi stratégiája áll. De a márciusban jelentkező online piaci robbanás megfelelő kezelése is megalapozta a sikert.

Fotó: NurPhoto via AFP

2020-ban jelentősen megváltoztak a magyar társadalom fogyasztási és vásárlási szokásai. A Rossmannt a legnagyobb feladat elé az állította, hogy a drogériai forgalomszerkezete teljesen átalakult. A szépségápolási termékek iránti kereslet drasztikusan visszaesett, ugyanakkor ennél sokkal nagyobb mértékben nőtt az egészségmegőrzéssel kapcsolatos, illetve a higiéniai árucikkek iránti igény.

A Rossmann sikerét egyértelműen a dolgozóinak köszönheti. Az idén és a tavaly is volt béremelés, az év végén továbbá egy egyenlő mértékű egyszeri juttatásban részesítettek minden munkatársat, így stabil munkahelyként tekinthetnek a Rossmannra a jelenlegi és leendő alkalmazottak. Már másfél éve sikeresen átállt a vállalat irodai része a home office-ra, ami a járványhelyzet után is a vállalati működés része marad.

2021-ben a cég az előző évhez hasonló sikerrel kíván megfelelni a piaci kihívásoknak a jelenleg 230 üzletével és online szolgáltatásával, melyet még markánsabbá kíván tenni.

A fővárosban a budai oldalon két jelentős helyszínen is betérhetnek Rossmann drogériába a vásárlók, az egyik a Campona bevásárlóközpontban, a másik az új városrészben, a BudaParton található. De a vidéki városok sem maradnak új drogéria nélkül: Kaposváron, Pécsett, Sopronban, Győrben, Székesfehérváron, Nyíregyházán és az idén már Balatonlellén is találkozhatnak a Rossmann-nal. Ez évben összesen 18 új bolt várja majd a vásárlókat az országban. Az üzletek önkiszolgáló kasszával történő modernizációja is folytatódott, a Flórián téri drogéria után az Árkád bevásárlóközpontban található egységben is gyorsan, sorban állás nélkül intézhetik a bevásárlást.

A vállalat saját kutatási eredményei alapján webshopjában időablakos szolgáltatást biztosít, mely során a vevő a számára legkényelmesebb időintervallumban veheti át a megvett termékeket.

Összesen 46 településen, Budapesten kívül már az agglomerációban is, lehetőség van az akár aznapi kiszállításra. A nyári eredmények alapján úgy látja a vállalat, hogy erre kiemelkedő igény mutatkozik.

A Rossmann a piaci kihívásokra gyors, határozott és eredményes válaszokat adott. Ennek is köszönhető, hogy a GKI Digital idei, immár hatodik alkalommal közzétett kutatásában a legnagyobb forgalmú online FMCG-kereskedők rangsorában a legmagasabb forgalmú drogériai webshop a Rossmann Online Drogériája.

A Rossmann-csoport 3,5 százalékkal növelte 2020-ban a forgalmát 10,35 milliárd euróra a 4244 boltjában. 

Fontos fejlemény, hogy Dirk Rossmann, a Dirk Rossmann GmbH alapítója 2021. szeptember végén nyugdíjba vonul és a vállalat irányítását fia, Raoul Rossmann veszi át. Dirk Rossmann az írásnak szenteli az idejét. Magyarországon is hamarosan kapható lesz a Németországban már bestsellerré vált könyve, melynek címe: A polip kilencedik karja.