A magyarok újra több időt töltenek úton, és az iskolába, illetve az irodába menet készek visszatérni a korlátozások előtti szokásaikhoz – áll a Shell közleményében. Az olajvállalat által az európai vásárlók körében végzett kutatás szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek a Shell állomásokon megállnak.

Fotó: Mihádák Zoltán / MTI

Az NMS kutatóintézet felmérése alapján a több, mint háromórányi autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon – a vásárlók kétharmada itt fogyasztja el a kávéját. Rossz hírünk van azoknak, akik nem elsősorban kávézni járnak a kutakra:

ahogyan azt korábban megírtuk, a benzin és a gázolaj literenkénti átlagára is bruttó 9-9 forinttal kerül majd többe péntektől.

A fogyasztási trendek egyébként azt mutatják, hogy Magyarországon is egyre többen utaznak, márciusban például a válaszadók közel 40 százaléka belföldi, 20 százaléka külföldi utat tervezett – egy évvel korábban még a megkérdezettek 40 százaléka kevesebbet kívánt költeni az utazásra.

A Shell magyarországi töltőállomásain a kávéértékesítés volumene újra közel hasonló szinten van, mint 2020 elején 

– árulta el Zákány Matild, a Shell Hungary Shop Üzletágának vezetője.