A digitalizációban elért eredményekkel és a mesterséges intelligencia jövőjével kapcsolatban tartott háttérbeszélgetést a K&H. Németh Balázs innovációkért felelő vezető állítása szerint arra törekednek, hogy a bankról és a biztosításról mindenkinek a telefon és az applikáció jusson eszébe. A vállalat több mint 600 ezer digitálisan aktív és 480 ezer mobilbankot használó ügyféllel rendelkezik – kutatások alapján egyébként átlagosan naponta 100 alkalommal ellenőrizzük a telefonunkat, és ez ma már egyáltalán nem csak a fiatalabb generációra jellemző, a 60 év felettiek 50 százaléka digitálisan is kapcsolatba lép a K&H-val.

Fotó: Shutterstock

Kaszab Attila vezérigazgató-helyettes elárulta:

a cél, hogy 2023 végéig az automatizált folyamatok aránya elérje a 90 százalékot, és fokozatosan növeljék azon termékek számát, amelyekhez az applikáción keresztül is hozzájuthatnak az ügyfelek.

Németh a VG kérdésére azt felelte, a digitalizáció abban segít, hogy az egyszerű folyamatok kikerüljenek az értékesítési pontokról, ám a fiókok száma nem csökken, kihasználtságuk megfelelő, csupán az ott nyújtott szolgáltatás alakul át.

Az ügyfelek támogatása érdekében szükség van a személyes kiszolgálásra is, az automatizált folyamatok mögött és a bizalom kiépítésében az ember szerepe fontos marad.

A mesterséges és az emberi intelligencia szoros együttműködésével kapcsolatban példaként elhangzott, hogy a K&H évente körülbelül 500 ezer emailt kap, amelyeknek jelentős részét a mesterséges intelligencia megérti, és képes továbbítani a megfelelő embernek.