Felvásárlással kívánja kiküszöbölni a járvány okozta logisztikai problémákat a Moller-Maersk (Møller-Mærsk) – számolt be róla közleményében a dán vállalat.

Az elmúlt időszakban számos nehézség sújtotta a szállítmányozási szektort. A lezárások miatt kikötői torlódásokkal és termelési problémákkal szembesülnek szerte a világban. Szintén a logisztikai problémákat tetézte a Szuezi-csatorna lezárása is. Ezzel egyidejűleg a fogyasztói kereslet emelkedik, bizonyos alapanyagokból – például félvezetőkből – pedig súlyos hiány van.

A Moller-Maersk azonban a válság alatt is erősödni akar, ennek érdekében szeretné felvásárolni a Senator International Freight Forwarding Groupot, egy hamburgi székhelyű globális szállítmányozó céget. A Senator saját irányítású repülőjáratokkal, interkontinentális vasúti, raktározási, elosztási és csomagolási hálózatokkal rendelkezik az amerikai kontinensen, Ázsiában, Európában és Dél-Afrikában.

Az akvizíció a hatósági jóváhagyásra vár, ennek függvényében a tranzakció várhatóan 2022 első felében zárulhat le.

A felvásárlás mellett a Maersk két új Boeing repülőgép beszerzésével is bővíti flottáját, amelyeket legkésőbb 2024-ben állítanak üzembe.

Célunk, hogy a légi árufuvarozási iparág jelentős szereplőjévé váljunk, így kibővített globális útvonalakat és kapacitást kínálhassunk, és ezáltal még inkább megfelelhessünk a végfelhasználók igényeinek

– ismertette a terveket Torben Bengtsson, a Moller-Maersk légi és konténeres szállítmányozási üzletágának vezetője.

Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Szintén a vállalattal kapcsolatos hír, hogy jelentősen megugrott a dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat nyeresége a harmadik negyedévben, köszönhetően a szállítási költségek jelentős emelkedésének, és annak ellenére, hogy csökkent a szállított konténerek száma.

A Moller-Maersk 5,5 milliárd dollár adózás utáni harmadik negyedévi nyereséget ért el az egy évvel korábbi 950 millió után. A vállalat negyedéves bevétele 9,9 milliárd dollárról 16,6 milliárdra emelkedett.

A Moller-Maersk a világ legnagyobb konténerszállítója és Dánia második legnagyobb vállalata. Az 1904-ben alapított cég a világ gyakorlatilag összes országában jelen van, alkalmazottainak a száma több mint 70 ezer.