A Borsodi anyavállalatának, a Molson Coorsnak sem Ukrajnában, sem pedig Oroszországban nincs termelőüzeme

– kezdte a legfontosabbal a VG-nek Vuleta Zsolt ügyvezető, kereskedelmi igazgató, amikor arról kérdeztük a sörgyár csütörtöki online sajtótájékoztatóján, hogy az orosz–ukrán háború hogyan érinti közvetlenül vagy akár közvetve a tevékenységüket.

Fotó: Fülöp Norbert

Ebben a helyzetben is arra törekszünk, mint más, hasonló szituációban, számunkra a munkatársaink léte és biztonsága a legfontosabb

– húzta alá a szakember. Kifejtette, hogy a kollégáik közül azoknak, akik közvetve érintettek az ukrajnai eseményekben, minden segítséget megadnak, hogy azt a lehető legjobban kezelhessék, számukra többféle módon is tudnak támogatást biztosítani.

Eközben folyamatosan vizsgálják a beszerzési forrásokat, felmérik a kockázatokat, és intézkedéseket tesznek annak érdekében, hogy az alapanyag-ellátás stabil és kiszámítható legyen. 

Az mindenképpen jó hír, hogy a Borsodi Sörgyár által használt alap- és csomagolóanyagok beérkezésére eddig sem az érintett országok piacairól számítottunk

– jelentette ki a VG-nek Vuleta Zsolt. Ilyen formában tehát az ellátást nem érinti az orosz invázió, a termelésbiztonság nincs veszélyben.

Megkerülhetetlen volt az orosz–ukrán háború hazai hatásainak vizsgálata, de a sajtóesemény apropóját az szolgáltatta, hogy a gyár megújította alaptermékét, a Borsodi Világost. Márciustól a korábbitól eltérő recepttel érhető el a sör, az összetevők közül kikerült a kukoricadara, így tisztán árpamalátából készül a víz és a komló mellett. 

Az ügyvezető úgy értékelt, hogy a mostani receptváltás éppen olyan fontos számukra, mint a 2018-ban indult gyárfejlesztési beruházásuk vagy a sörkülönlegességekből álló, folyamatosan bővülő portfólió két évvel ezelőtt történt piaci bevezetése. 

„Ezek a fejlesztések segítenek bennünket abban, hogy még jobban megfeleljünk a fogyasztóink, a hazai sörkedvelők igényeinek, akik egyre inkább keresik és megkövetelik a folyamatos és magas minőséget” – tette hozzá. 

Spiegel György marketingigazgató pedig arról beszélt az eseményen, hogy az új Borsodi receptjének kidolgozása során a sörgyár számára kiemelten fontos volt, hogy az új íz ne csak kiegyensúlyozottabb és könnyebben fogyasztható legyen, de a sör kedvelői számára is ismerős maradjon.