Ebben a cikkünkben konkrét példákon keresztül szemléltetjük azt, hogy milyen az őszinteségre épülő B2B marketing kommunikáció a különféle tevékenységi körben működő cégek esetében, illetve említést teszünk a B2C marketing helyes alkalmazásáról is.
Hogyan lehet napelemet eladni cégeknek?
Szerencsére a céges napelem egy olyan téma, amiről nem igazán kell meggyőzni a vállalatokat, viszont a sikeres eladások érdekében ebben az esetben is szükséges egy tiszta és érthető kommunikáción alapuló indoklás.
Professzionális weboldalon megnyerő kommunikáció
Talán 2022-ben már nem kell külön foglalkozni azzal, hogy miért fontos a cégek esetében egy modern és felhasználóbarát weboldal megléte. Egy ilyen webes felületen könnyedén ki lehet alakítani a vállalati kommunikációt, amely a céges napelem gyártó esetében ilyesmi lehet:
A könnyen kiszámítható és később elszámolható kivitelezési és beszerzési költségek, illetve a különféle típusú pályázatok és támogatások miatt a céges napelem egy kiváló lehetőség arra, hogy vállalata egy lépést tegyen a zöld jövő felé.
Nincs mellébeszélés, nincs túlzás, csak a tények lényegre törő leírása.
Mennyire csak az ár fontos a tehertaxi rendelésnél?
Számos olyan vállalat, vagy akár állami létesítmény van, amelynek szüksége lehet tehertaxira. Mi alapján döntik el, hogy melyiket fogják választani? Sokan biztosan arra gondolnak, hogy az ügyintézők először a tehertaxi ár menüpontra ugranak rá, s ez alapján hozzák meg a döntést.
Érdemes viszont észben tartani azt, ha egy laboratóriumot vagy egy zenekari próbatermet kell költöztetni, már nem biztos, hogy az ár alapján kell meghozni a végső döntést.
Őszintén írnak a valós szolgáltatásokról
Hogyan reklámozza magát egy jó tehertaxi vállalat? A különféle típusú szolgáltatások felmutatásával. Például, ha egy tehertaxi weboldalán nem szerepel a hangszerszállítás, egészen biztos, hogy egy zeneiskola másik céget keres majd.
Ezért nem az ár, hanem a szolgáltatások típusa miatt fogja választani az ügyfél az adott tehertaxi vállalatot. Emiatt esszenciális az, hogy a szolgáltatások menüpont minden fontos részletet tartalmazzon, amely döntésre tudja késztetni a leendő ügyfelet a szolgáltatás megrendeléséről.
Miért nehéz a házi vízmű eladása a laikus ügyfeleknek?
Az első probléma általában ezzel a témával az szokott lenni, hogy az ügyfél csak akkor tudja meg, hogy mikor kell házi vízmű az ingatlan vízmű rendszerébe, amikor ezt egy szakember elmagyarázza neki. Ha jól informál bennünket a felkészült eladó, akkor bátran nekiállhatunk és online is rendelhetünk. A webáruházakban is kellő tájékoztatást kaphatunk a szakemberektől.
Ezért a nagy szakmai ismeretet igénylő alkatrészekkel és gépekkel foglalkozó webshopok inkább azt a típusú marketing kommunikációt választják, amely segíti egyáltalán megérteni az ügyféllel, hogy mi az, amire épp szüksége van.
Szakmai blog írása
Ezért van az, hogy a legtöbb gépekkel és berendezésekkel foglalkozó webáruháznak rengeteg hasznos, a gyakorlatban alkalmazható tippekkel, ötletekkel és tanácsokkal teli blogbejegyzése van, hiszen ez segíti a leendő ügyfeleket navigálni az első ránézésre érthetetlen termékkínálatban.
Hogyan érvényesül egy táska webshop, amelynek egyre csak bukkannak fel az újabb versenytársai az interneten? Egy táska webáruház esetében általában az a legnagyobb probléma, hogy egymást licitálják felül a konkurensek az online hirdetések segítségével, amely egyfajta ördögi kört képez, hiszen szinte mindegyiknek azonos a termékkínálata. A végén szinte senki sem nyer, mert a vásárló más szempontok szerint pártol át egyik vagy másik online shop mellé. Mit lehet ilyenkor tenni?
Egyediség hangsúlyozása
Nem konkrét termékekre, hanem termékcsoportokra, illetve extra kedvezményekre, akciókra, törzsvásárlói programokra, a szállítással vagy a garanciával kapcsolatos egyedi információkra érdemes felhívni a vevők figyelmét. Például egyik webshopban az adott márkától csak öt termék van, a másikban pedig 50. Ez már elég indok egy felhasználónak, hogy az utóbbi boltot válassza.