A 75 új A321neo repülőgép – amelyek többsége várhatóan 2028–29-ben kerül a légitársaság birtokába – egy újabb lépés annak irányába, hogy a Wizz Air, a korábban bejelentett terveknek megfelelően,

az évtized végére megháromszorozza flottájának méretét, és ezzel 500 repülőgépet üzemeltessen. 

Fotó: Marvin Mutz / Wizz Air

Az új A321neo repülőgépek modern repüléstechnológiai megoldásokkal vannak felszerelve, így jelentős környezetvédelmi előnyöket is kínálnak. Ezzel segíthetik a jövőben a Wizz Airt, hogy legfenntarthatóbb diszkont-légitársaságok közt megtartsa a vezető pozícióját. 

A modell csaknem 50 százalékkal csökkenti a zajlábnyomot, 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki.

Idén inkább menjen vonattal, mert elhúzódhat a légi forgalmi káosz – VG Podcast

A légi forgalmi káosz 2023 végéig biztosan nem oldódik meg. A légiipari szereplők egymásnak ellentmondó járványkezelése teljesen felborította az ágazatot, most pedig mindenki a másikra mutogat, a felelősöket keresve. Mindeközben Kína egyre jobban építi fel a saját repülőgépiparát. 2040-re az ázsiai ország lehet az úr az égen, de addig még sok nehézséggel kell megbirkóznia a légiiparnak.

A Wizz Air jelenleg 165 darab modern és hatékony Airbus repülőgéppel rendelkezik. Ezzel a légitársaság a világ egyik legfiatalabb rövid távú járatokat üzemeltető flottáját tudhatja magáénak, amely páratlan utazási élményt nyújt az utasok számára, miközben minimalizálja a szén-dioxid-kibocsátást.

A Wizz Air ultraalacsony költségmodellje, valamint a piacvezető Airbus A321neo repülőgépek erős alapot teremtenek a Wizz Air növekedésének az elkövetkező évtizedben, miközben megszilárdítjuk a világ egyik legfenntarthatóbb légitársaságaként elfoglalt pozíciónkat

– mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a vállalat jó úton halad afelé, hogy az évtized végére sikerüljön 500 repülőgépes légitársasággá válniuk. Ezzel együtt fontosnak tartják, hogy teljesítsék azt a vállalásunkat is, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentik a szén-dioxid-kibocsátásukat.

Megtette a bejelentését a Ryanair – nem zárja be a budapesti bázisát

Bár megtehetnék, az ír fapados légitársaság nem vonul ki Magyarországról. A cég vezérigazgatója, Michael O’Leary szerint ez a jó hír, a rossz pedig, hogy elmaradnak a tervezett bővítéseik Ferihegyen. Megerősítette, hogy a téli időszakra nyolc útvonalat törölnek, másik hétnél pedig visszavágják a járatszámot. Ez a válasz a „hülye” extraprofitadóra. Előzetesen sokkal durvább fellépésre lehetett számítani az ír fapados részéről, miután Athénban és Brüsszelben is bezárta az ottani bázisát. A főleg csak a szavak szintjén megmaradt keménykedés a magyar piac fontosságát is mutathatja.