A harmadik negyedévben kiugró mértékben – 31 százalékkal – megnőtt a kiadó egyszobás ingatlanhirdetések száma – közölte az szerdán.
Brian Chesky, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy
Az Airbnb-házigazdák mintegy 46 százaléka az ingatlan-bérbeadásból származó pluszbevételt élelmiszerre és egyéb cikkekre fordította, míg minden tizedikük állítása szerint a kilakoltatást kerülték el ezzel a lépéssel – közölte a cég egy felmérésre hivatkozva.
Néhány népszerű turisztikai célpont a lakáshiány súlyosbításával vádolta a vállalatot, mivel a bérbeadók egyre gyakrabban nyaralóknak adják ki az ingatlanokat, ahelyett, hogy hosszú távú bérlőket keresnének. Az Airbnb társalapítója, Nathan Blecharczyk a Reutersnek adott nyilatkozatában azonban az emelkedő kamatlábakat okolta a lakáshiányért, és hangsúlyozta, hogy az iparágat kihívások elé állítja az a tendencia, hogy a felhasználók egyre inkább a nagyvárosokon kívül keresnek kiadó lakásokat.
A vállalat szerint a távmunkának köszönhető hosszabb vendégéjszakák száma továbbra is növelni fogja a cég gazdasági teljesítményét, ugyanis az utazás iránti kereslet a mostani gazdasági helyzet ellenére sem hagyott alább.