A Budweiser gyártója, az AB InBev közölte, hogy a világbajnokság győztesének ajánlják fel az eseményen megmaradt sört – írta meg a CNN Business. A sörgyártó nagyjából 75 millió dollárral támogatta a katari labdarúgó-világbajnokságot, ezzel a rendezvény egyik főszponzora lett. Ezért a pénzért a rendezvény szervezői vállalták, hogy a szurkolók Budweisert ihatnak majd, legalábbis a meccsek előtt és után. Az utolsó pillanatban azonban Katar elgáncsolta a megállapodást, és kitiltotta az alkoholt a stadionokból. A cég innovatív módon oldja meg a problémát.
A cég Twitteren közölte, hogy az eladatlan Budweiser söröket a tornát megnyerő országba fogják szállítani. Ezt a CNN-nek is megerősítette.
Ezzel szeretnénk hozzájárulni a győztes ország szurkolóinak az ünnepléséhez
– közölte a vállalat. Hozzátették, hogy ezzel kapcsolatban még további részleteket fognak megosztani, de majd csak akkor, ha már körvonalazódik, hogy melyik két nemzet jut a döntőbe.
Két nappal a vb kezdete előtt közölték a katari szervezők, hogy az előzetes ígéretekkel szemben mégsem engedik be az alkoholtartalmú italokat a világbajnokság nyolc stadionjába.
A szurkolók a meccsek alatt az alkoholmentes Bud Zerót fogyaszthatják.
A botrányok ellenére is megéri reklámozni a világbajnokságonBár a katari focivébét sorozatos kritikák érik, a nagyvállalatok nem mondanak le az ötmilliárd néző eléréséről. |
Katar egy rendkívül konzervatív muszlim ország, ahol szigorúan szabályozzák az alkohol értékesítését és fogyasztását. Ez a rendezvény előtt is aggodalmat keltett a szurkolókban, de a rendezők megnyugtattak mindenkit, hogy nem fogják megtiltani a sörfogyasztást a vb alatt. A belépőjeggyel rendelkezők vásárolhatnak alkoholos sört, és azt el is fogyaszthatják a meccsek előtt három, illetve utána egy órával. A mérkőzés ideje alatt alapból tilos volt a sörözés.
Végül ezeket az ígéreteket felrúgva közölték, hogy az alkoholos italok értékesítését kitiltják a stadionok környékéről. Erre a hírre a Budweiser azt írta ki a Twitterre, hogy
Nos, ez kínos.
„A FIFA partnereiként több mint három évtizede vártuk, hogy világszerte aktiváljuk a világbajnokság-kampányunkat, hogy fogyasztóinkkal együtt ünnepelhessük a futballt” – írta az AB InBev szóvivője.