A Budweiser gyártója, az AB InBev közölte, hogy a világbajnokság győztesének ajánlják fel az eseményen megmaradt sört – írta meg a CNN Business. A sörgyártó nagyjából 75 millió dollárral támogatta a katari labdarúgó-világbajnokságot, ezzel a rendezvény egyik főszponzora lett. Ezért a pénzért a rendezvény szervezői vállalták, hogy a szurkolók Budweisert ihatnak majd, legalábbis a meccsek előtt és után. Az utolsó pillanatban azonban Katar elgáncsolta a megállapodást, és kitiltotta az alkoholt a stadionokból. A cég innovatív módon oldja meg a problémát.

DOHA, QATAR - NOVEMBER 22: A fan takes a drink from a Budweiser cup during the FIFA World Cup Qatar 2022 Group C match between Argentina and Saudi Arabia at Lusail Stadium on November 22, 2022 in Lusail City, Qatar.
Fotó: Alex Grimm / Getty Images

A cég Twitteren közölte, hogy az eladatlan Budweiser söröket a tornát megnyerő országba fogják szállítani. Ezt a CNN-nek is megerősítette.

Ezzel szeretnénk hozzájárulni a győztes ország szurkolóinak az ünnepléséhez 

– közölte a vállalat. Hozzátették, hogy ezzel kapcsolatban még további részleteket fognak megosztani, de majd csak akkor, ha már körvonalazódik, hogy melyik két nemzet jut a döntőbe. 

Két nappal a vb kezdete előtt közölték a katari szervezők, hogy az előzetes ígéretekkel szemben mégsem engedik be az alkoholtartalmú italokat a világbajnokság nyolc stadionjába. 

A szurkolók a meccsek alatt az alkoholmentes Bud Zerót fogyaszthatják. 

 

A botrányok ellenére is megéri reklámozni a világbajnokságon

Bár a katari focivébét sorozatos kritikák érik, a nagyvállalatok nem mondanak le az ötmilliárd néző eléréséről.

Katar egy rendkívül konzervatív muszlim ország, ahol szigorúan szabályozzák az alkohol értékesítését és fogyasztását. Ez a rendezvény előtt is aggodalmat keltett a szurkolókban, de a rendezők megnyugtattak mindenkit, hogy nem fogják megtiltani a sörfogyasztást a vb alatt. A belépőjeggyel rendelkezők vásárolhatnak alkoholos sört, és azt el is fogyaszthatják a meccsek előtt három, illetve utána egy órával. A mérkőzés ideje alatt alapból tilos volt a sörözés.

A general view of Budweiser branding during a training session at the Al Shahaniya Sports Club, Al Shahaniya, ahead of the FIFA World Cup 2022. Picture date: Saturday November 19, 2022. (Photo by )
Fotó: Martin Rickett / PA Images via Getty Images

Végül ezeket az ígéreteket felrúgva közölték, hogy az alkoholos italok értékesítését kitiltják a stadionok környékéről. Erre a hírre a Budweiser azt írta ki a Twitterre, hogy

Nos, ez kínos.

„A FIFA partnereiként több mint három évtizede vártuk, hogy világszerte aktiváljuk a világbajnokság-kampányunkat, hogy fogyasztóinkkal együtt ünnepelhessük a futballt” – írta az AB InBev szóvivője.