A Penny-Market Kft. átlagosan 17 százalékkal emeli munkavállalóinak bérét április 1-jei hatállyal – közölte a kiskereskedelmi áruházlánc hétfőn.

Budapest, 2022. június 22.A német REWE csoporthoz tartozó Penny Market diszkontáruház-lánc - mely jelenleg mintegy 3 ezer üzletet működtet Európa-szerte - egyik fővárosi üzletének céglogója a VIII. kerületben, a Krúdy Gyula utca és József körút találkozásánál lévő épületen. A Penny Market hard-diszkont üzletlánc, ami azt jelenti, hogy számos termékkategóriában csak egy- vagy kétféle, sajátmárkás terméket tartanak, költséghatékonysági okokból.*****************
Fotó: Róka László / MTI

A béren kívül a cég dolgozói kapnak cafetéria-juttatást SZÉP-kártyán, teljesítményprémiumot és 86 százalékos hozzájárulást a helyi közösségi közlekedési bérletek árához. A saját gépjárművel munkába járóknak kompenzációként a cég a hatályos kormányrendeletnek megfelelően, kilométerenként 30 forintot fizet – ismertették.

A bérkorrekcióra 3,6 milliárd forintot fordít a cég

– mondta Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője.

A Penny-Market idei legfontosabb célja, hogy befejezze a 2020 végén elkezdett üzlethelyiség-korszerűsítést, amelyre eddig 87 millió eurót (mintegy 33 milliárd forint) költöttek, 2023-ban pedig további 35 millió eurót fordítanak. A vállalat 228 magyarországi egységéből eddig 223 üzlet újult meg – tette hozzá.

A vállalat 2022-ben az előzetes becslés szerint 400 milliárd forint éves nettó árbevételt ért el – válaszolta a kommunikációs vezető az MTI kérdésére. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 2021-ben 4452 dolgozót foglalkoztató vállalat nettó árbevétele 321,577 milliárd forint volt, 4,374 milliárd forint adózott eredmény mellett.

A Penny-Market Kft. 1996 óta működik Magyarországon. Az áruházlánc 228 üzletet, három logisztikai központot üzemeltet és csaknem ötezer dolgozót foglalkoztat.