A francia L’Oréal megállapodott a brazil Naturával, hogy megvásárolja az Aesop ausztrál luxuskozmetikai csoportot, amely évtizedek óta a legnagyobb akvizíció a vállalat történetében – írta a Financial Times.
A Natura, a The Body Shop és az Avon márka tulajdonosa kedden közölte, hogy kötelező érvényű megállapodást kötött a L’Oréallal az Aesop eladásáról
egy 2,5 milliárd dolláros vállalati értékű tranzakció keretében.
Egy ilyen méretű üzlet a francia szépségipari óriás szempontjából szokatlan, mivel egy bevezetett márkáról van szó. A szokásos stratégiája sokkal inkább az, hogy kisebb márkákat vásárol meg, majd nemzetközi szinten terjeszti ki őket az eladások növelése érdekében, mint például a CeraVe bőrápoló esetében, amelyet 2017-ben 1,3 milliárdért szerzett meg. A márka azóta világszerte ismertté vált.
Emellett ez volt az első nagyobb méretű felvásárlás a L’Oréalnál Nicolas Hieronimus vezérigazgató alatt, aki 2021 májusában vette át a világ legnagyobb kozmetikai gyártójának az irányítását.
A Natura számára az értékesítés egy nagy lépést jelent a szerkezeti átalakításon belül.
Az ügylet lehetővé teszi az adósságcsökkentést, valamint teret ad nekünk arra, hogy a latin-amerikai stratégiánkra és a többi márkánkra fókuszáljunk. A célunk, hogy az értékesítési forgalom növekedése helyett a haszonkulcs és a cash flow javítására koncentráljunk
– nyilatkozta Fábio Barbosa, a São Pauló-i székhelyű csoport vezetője.
A brazil vállalat és a L’Oréal egyébként nem először üzletel, hiszen 2017-ben a Natura egymilliárd euróért vásárolta meg a The Body Shop kiskereskedőt a francia óriástól. Az Aesop eladása azonban azt jelzi, hogy a dél-amerikai csoport átmenetileg csökkenti globális ambícióit.
Az Aesop, amelyet Melbourne külvárosában alapítottak 1987-ben, 2012-ben adta el többségi részesedését a Natura számára, majd négy évvel később a brazil vállalat teljes tulajdonába került. A márka tavaly nyitotta meg első üzleteit Kínában, a luxuscikkek egyik legfontosabb piacán.