A francia L’Oréal megállapodott a brazil Naturával, hogy megvásárolja az Aesop ausztrál luxuskozmetikai csoportot, amely évtizedek óta a legnagyobb akvizíció a vállalat történetében – írta a Financial Times.

Klia,,Malaysia,-,Apr,22,,2018:,Loreal,Cosmetic,Products,Advertisement
KLIA, MALAYSIA - APR 22, 2018: Loreal cosmetic products advertisement display board in KLIA Airport, Malaysia. L'Oréal is world's largest cosmetics company in France.
Fotó: Shutterstock

A Natura, a The Body Shop és az Avon márka tulajdonosa kedden közölte, hogy kötelező érvényű megállapodást kötött a L’Oréallal az Aesop eladásáról

egy 2,5 milliárd dolláros vállalati értékű tranzakció keretében.

Egy ilyen méretű üzlet a francia szépségipari óriás szempontjából szokatlan, mivel egy bevezetett márkáról van szó. A szokásos stratégiája sokkal inkább az, hogy kisebb márkákat vásárol meg, majd nemzetközi szinten terjeszti ki őket az eladások növelése érdekében, mint például a CeraVe bőrápoló esetében, amelyet 2017-ben 1,3 milliárdért szerzett meg. A márka azóta világszerte ismertté vált.

Emellett ez volt az első nagyobb méretű felvásárlás a L’Oréalnál Nicolas Hieronimus vezérigazgató alatt, aki 2021 májusában vette át a világ legnagyobb kozmetikai gyártójának az irányítását.

 

A Natura számára az értékesítés egy nagy lépést jelent a szerkezeti átalakításon belül. 

Az ügylet lehetővé teszi az adósságcsökkentést, valamint teret ad nekünk arra, hogy a latin-amerikai stratégiánkra és a többi márkánkra fókuszáljunk. A célunk, hogy az értékesítési forgalom növekedése helyett a haszonkulcs és a cash flow javítására koncentráljunk

– nyilatkozta Fábio Barbosa, a São Pauló-i székhelyű csoport vezetője.

A brazil vállalat és a L’Oréal egyébként nem először üzletel, hiszen 2017-ben a Natura egymilliárd euróért vásárolta meg a The Body Shop kiskereskedőt a francia óriástól. Az Aesop eladása azonban azt jelzi, hogy a dél-amerikai csoport átmenetileg csökkenti globális ambícióit.

Az Aesop, amelyet Melbourne külvárosában alapítottak 1987-ben, 2012-ben adta el többségi részesedését a Natura számára, majd négy évvel később a brazil vállalat teljes tulajdonába került. A márka tavaly nyitotta meg első üzleteit Kínában, a luxuscikkek egyik legfontosabb piacán.