A beruházások és fejlesztések mellett az építőipart közvetetten érintő állami támogatásoknak köszönhetően a kihívásokkal teli tavalyi évben is tovább növekedett a Praktiker – írja közleményében a meghatározó piaci pozíciójú, idén 25 éves, magyar tulajdonban lévő barkácsáruház-lánc, amely 2022-ben

  • 13 százalékkal 95,5 milliárd forintra növelte árbevételét, 
  • miközben adózott nyeresége közel 11 százalékkal, 6,7 milliárd forintra bővült. 

A közlés szerint az idei évben folytatódó kihívások és a várható reálkeresetcsökkenés miatt a cégnél továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság növelése, valamint az online szolgáltatások fejlesztése.

Az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak a Praktikernél.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A kiváló eredmény egyrészt a folyamatos beruházásoknak, fejlesztéseknek, az online értékesítés növekedésének, másrészt annak köszönhető, hogy tavaly több tényező, így az az valamint az elmúlt esztendőben még tapasztalható építőipari konjunktúra is a vásárlóerő növekedését fűtötte. A 2022-es növekvő árbevételhez a szaniter, kert, hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás-kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben, így ezek tekinthetők a legnépszerűbb termékcsoportoknak.

A 20 barkácsáruházzal működő, 1450 főt foglalkoztató, 33 százalékos piaci részesedéssel rendelkező hazai vállalat saját bevallása szerint sikeresen reagált az év közben jelentkező kihívásokra, így az orosz–ukrán háború miatt kialakult ellátási problémákra, továbbá az emelkedő energia- és alapanyagárakra. 

A kilátásokkal kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra óvatos tervezéssel készülnek, mert 

az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak.

A várhatóan csökkenő forgalom, a szomszédunkban zajló háború miatt folytatódó logisztikai problémák, illetve a magas energiaköltségek ellensúlyozására a Praktiker számára továbbra is kiemelt cél a működési hatékonyság további növelése, valamint a vásárlók minőségi online és offline kiszolgálásának fokozása. Ennek érdekében megújították a Magyarországon immár 25 éve jelenlévő márka image-ét, és átalakították, gyorsabbá, átláthatóbbá tették a webshopot.

A Praktiker növekvő árbevételéhez a szaniter, kert, hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás-kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A top 5 legnagyobb növekedést mutató termékkategória 2022-ben a Praktikernél (az előző évhez viszonyítva):

  1. szezonális fűtés,
  2. hidegburkolás,
  3. melegburkolás,
  4. kert,
  5. építő- és segédanyagok.

Pártos végezetül arról is beszélt, hogy beszállítóiknak 85 százaléka magyar vállalat, és a Praktiker törekszik arra, hogy termékkínálatában megtalálhatóak legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek, valamint edukálja vásárlóit az energiatudatosság területén. Az áruházaik tetejére telepítendő napelemekkel ráadásul a zöld energia melletti elkötelezettségüket is kifejezik.