A Kawasaki magyarországi importtevékenységét 2024. január 1-jétől a Kawasaki Motors Europe N.V. Ausztriai fióktelepe veszi át – derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A tájékoztatás szerint a döntés 

a gyár azon szándékát követi, hogy központosítással erősítse jelenlegi pozícióját a régióban, amelytől a Kawasaki piaci részesedésének növelését várja, legalább 10 százalékos, átlagos szintre.

kawasaki
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

Ez a racionalizálás – tették hozzá – számos előnnyel jár a jövőben: gyorsabb és hatékonyabb döntéshozatal, nagyobb marketingaktivitás, jobb elérhetőség, hatékonyabb erőforrás-felhasználás, jobb információáramlás, könnyebb koordináció, valamint piac- és versenyorientált kiskereskedelmi árképzés. Az integráltabb működés emellett segíti majd a régió gazdasági környezetében bekövetkező változásokra való hatékonyabb reagálást is.

Tom Zeller, a Kawasaki Motors Austria vezérigazgatója elmondta, hogy a Kawasaki Motors Europe nagyon elégedett a márkaimportőr, az Ivanics Motor Kft. magyarországi teljesítményével, így az országban működő kereskedők napi munkájában egyelőre nem lesz érezhető változás. 

Egy üzletfejlesztési koordinátort neveznek ki, kizárólag Magyarországnak, és az Ivanics Motor Kft., a Kawasaki fő képviselete, továbbra is központi szerepet tölt be, valamint technikai és adminisztratív támogatással segíti a kereskedői hálózatot

– közölte a vezérigazgató.

A 2024-es évről már most tudható, hogy az eddiginél is nagyobb szerepet kapnak az olyan ügyfélrendezvények, ahol a közönség személyesen is kipróbálhatja a motorkerékpárokat. A gyártó pedig több új modell bevezetésére is készül 2024-ben, mint például a Ninja ZX6-R, a Ninja ZX-4R, a Ninja ZX-4RR és az Eliminator SE.

Repülőrajtot vett a motorpiac

Erősen kezdte az idei évet az új motorkerékpárok piaca: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a Datahouse adatain alapuló közlése szerint 2023 első három hónapjában 1488 új motorkerékpár kapott rendszámot Magyarországon, amely erőteljes, 28,4 százalékos – közel 330 darabos – növekedés az egy évvel korábbi mennyiséghez képest. A jelentős bővülés annak ellenére következett be, hogy a forint árfolyamának alakulása, illetve a gyártók áremelései miatt az új motorok listaára jelentősen emelkedett ebben az évben is: a kereskedések adatai alapján előfordultak 8-10 százalékos áremelések is a tavalyi modellek áraihoz képest. A jelentős növekedéshez hozzájárulhatott, hogy a koronavírus-járvány és az orosz–ukrán konfliktus nyomán kialakult ellátási nehézségeket ez év elejére sikerült nagyjából kiküszöbölni, vagyis a szállítási határidők kezdenek beállni a korábban megszokott szintre. Az erős évkezdés nyomán mindenesetre  ezt a nézetet az MGE is osztja, amelynek a prognózisa szerint az idén 5600 új motorkerékpár forgalomba helyezése várható Magyarországon.