Az Egyesült Királyság egyik vezető pénzügyi lapja, a Global Banking and Finance Review Magazine a Gránit Banknak ítélte a Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023 díjat.

Fotó: Gránitbank

Az alapítása óta digitális üzleti modellt képviselő Gránit Bank a fenntarthatóan profitábilis növekedésben hisz.

Célunk, hogy folyamatos értékteremtéssel, innovációkkal egyre magasabb ügyfélélményt nyújtsunk, és konzervatív operációval növeljük a részvényesi értéket

– mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a nemzetközi elismerés kapcsán. „A Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023 díj elismerése a Gránit Bank által megvalósított üzleti modellnek, és kifejezi a munkatársaim nemzetközi mércével is kiemelkedő teljesítményét” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

A Gránit Bank egyre inkább meghatározó szereplője a hazai bankszektornak, mérlegfőösszege eléri az 1100 milliárd forintot, a bank által kezelt ügyfélszámlák száma pedig a 130 ezret. A bank részesedése a vállalati és lakossági hitelek piacán is folyamatosan növekszik, úgy, hogy az NPL mutató értéke továbbra is minimális (0,02 százalék).

A Gránit Bank digitális pénzügyi innovációival évekkel a bankszektor előtt jár.

GránitBank illusztráció. foto: Vémi Zoltán
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A VideóBankon keresztül vagy szelfivel nyitott lakossági bankszámlák aránya egy év alatt 23 százalékkal nőtt, és mára az összes számlanyitás 96 százalékát teszi ki. Az értékpapírszámla-nyitás – beleértve az állampapír-vásárlást is – egyre inkább mobilalkalmazáson keresztül történik, mivel az ügyfelek gyorsan megkedvelték a néhány kattintással, kényelmesen elérhető új megoldást. Az innovációnak köszönhetően az utóbbi napokban a lakossági állampapír-vásárlások 92 százaléka már digitálisan történt meg, teljesen díjmentesen.

A Gránit Banknál az ügyfelek személyes megjelenés nélkül, az igényléstől a szerződéskötésig teljesen online vehetik igénybe a babaváró kölcsönt, és a bank által megvalósított end-to-end digitális jelzáloghitelezés is unikális megoldás a piacon. Az ügyfelek a Gránit eBankban ma már azonnal digitalizálható, így online vásárlásra azonnal használható új bankkártyát is igényelhetnek.

A bank – fenntarthatósági céljaival összhangban – digitális szolgáltatásainak köszönhetően alapítása óta közel negyvenmillió A4-es lapot takarított meg, amivel mintegy tízezer fát mentett meg a kivágástól.

A Gránit Bank-mobilapplikációt használók száma folyamatosan emelkedik, immár az ügyfelek 80 százaléka napi szinten aktívan használja az alkalmazást, és 90 százalékuk elégedett is vele.

A Gránit Bank a magasabb ügyfélélmény érdekében folyamatosan bővíti mobilbankjának funkcionalitását, beleértve a befektetési szolgáltatások széles körét, és az év végéig további új, devizaszolgáltatásokhoz kapcsolódó megoldásokat is elérhetővé tesz ügyfelei számára.