A Kúria is helybenhagyta a Fővárosi Kormányhivatal döntését, így a fogyasztóvédelmi jogsértés miatt kiszabott 200 millió forintos bírságot a légitársaságnak meg kell fizetnie – jelentette be pénteken honlapján a Budapest Főváros Kormányhivatala.

20220818 Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi RepülőtérFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG A képen: repülőgép  utasok
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A hivatal még 2020 áprilisában indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást, amely megállapította, hogy a Ryanair DAC légitársaság a 2020. február 18-i Budapest – Gran Canaria járatának késése kapcsán az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A kormányhivatal közleményében emlékeztetett: feladata az, hogy mint fogyasztóvédelmi hatóság megvédje az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el az ír központú fapados légitársaság.

A Ryanairnek nem először kell mélyen a zsebébe nyúlnia, hosszas huzavona után áprilisban született döntés arról, hogy a légitársaságnak meg kell fizetnie a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot.

Két budapesti útvonalát is megszünteti novembertől a Ryanair

Bezárja két, a téli időszakra meghirdetett budapesti útvonalát a Ryanair. Az intézkedés egy brit és egy svéd úti célt érint.