Nyűglődik újabban a Tesla Kínában, lenyomják a helyi gyártók
Az amerikai Tesla Kínában gyártott elektromos autóinak eladásai estek szeptemberben, miközben egyre nagyobb előnyre tesz szert kínai riválisa, a BYD – jelentette a Reuters a Kínai Személyautó-egyesület (CPCA) vasárnap közzétett adataira hivatkozva.

A Tesla 74 073-at értékesített szeptemberben a Kínában gyártott elektromos autóiból (EV), ami 10,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Augusztushoz képest 12 százalékkal csökkentek a Model 3 és a Model Y eladásai.
Kínai versenytársa, a Dynasty and Ocean szériájú EV-k és hibrid autók gyártója ugyanakkor 286 903 egységen adott túl a múlt hónapban, ez pedig éves szinten 42,8 százalékos bővülés.
A Tesla – kínai riválisaival egyetemben – igyekezne kihasználni a fogyasztói kereslet helyreállását, de harmadik negyedéves globális eladásai megszenvedték az átállást az új Model 3 szedánverzió gyártására. A negyedévek elején általában a Kínában gyártott autók exportjára koncentrálnak, a negyedévek végén pedig a hazai, kínai piaci eladásokra, tehát az értékesítésnek van egy ciklikussága. Augusztusban tetemes növekedést értek el a kínai EV-piacon.
Árat csökkentett a vetélytárs, kifogásolja Brüsszel
A Tesla szeptemberben közölte, hogy a negyedik negyedévben jön az újrafazonírozott Model 3, 259 900 jüanért a kínai piacon, 12 százalékkal drágábban a korábbi verziónál. Kínai versenytársa, az Xpeng ugyancsak egy megújított verziót dob piacra a G9 SUV-ból, 263 900 jüanért, ők 15 százalékkal olcsóbban.
A Tesla, a Kínában gyártott EV-k legnagyobb exportőre, Európában is problémákba futott a Renault-val és kínai gyártókkal együtt, mert az Európai Bizottság kifogásolja a Kínából érkező, elektromos akkukkal futó autókra besöpört támogatásokat.
A második negyedévben a Kínában gyártott Tesla-járművek eladásai rekordot, 247 217 egységet értek el.


