Cégvilág

Tinder-sztori: milliárd dolláros biznisz lett a társkeresés

Itt a május, vibrál a levegő, felpezsdült az élet online társkeresés virtuális világában is. Állítólag, mert a Tinder az a platform, amelyről mindenki csak hallott – vagy éppenséggel szemérmesen hallgat. De akkor hogyan lehet 75 millió aktív felhasználója, és miként termel évente mintegy 2 milliárd dollár bevételt? Megmutatjuk.

Ugyan itt a tavasz zsongás, mégis szigorúan üzleti szempontból vizsgáljuk a legnépszerűbb társkereső-applikációt, a Tindert, amely teljesen átalakította a randizást. A mostaninál gyorsabban soha nem lehetett ismerkedni, kapcsolódni, relatíve biztonságosan szexhez jutni – virtuálisan vagy valóságosan, kényelmi szolgáltásokkal. Egyik legnagyobb előnye, hogy a felhasználó még azt is megszabhatja, hány kilométeres körön belül gondolkozik: csak a szomszéd utcáig szeretne elfáradni, vagy szóba jöhet az egész város. 

Tinder
A Tinder teljesen átalakított a randizást / Fotó: Shutterstock

Az alkalmazás története 2012-ben indult, akkor alapították a céget a Hatch Labsban, az InterActiveCorp (a Match Group korábbi anyavállalata) által üzemeltetett startup inkubátorban. Az indulás pont olyan klasszikus sémát követ, mint a többi nagy sikerű platformé. Sean Rad (korábbi vezérigazgató és elnök) és Justin Mateen (egykori CMO) a Dél-kaliforniai Egyetemen találkoztak, ahol megtervezték a partnerkereső algoritmust – írja a Business of Apps. 

Először csak néhány campuson próbálták ki, majd élesben is elindult az app. 2013 végére már napi 350 millió alkalommal húzták jobbra vagy balra a felhasználók a csúszkát, aszerint, hogy párba akartak állni az ajánlott személlyel, vagy sem. 2014 végére ez a szám már napi egymilliárdra emelkedett. Az ingyenesen használható alkalmazás 2015-ben prémium előfizetési modellt vezetett be további funkciókkal (Tinder Plus), 2017-ben pedig egy harmadik szintet (Tinder Gold), melynek jelenleg 10 ezer forint a havi díja. De lehet vásárolni például kiemeléseket is csúcsidőben, amikor előbbre sorolja a profilt az algoritmus. 

A Match Group több társkereső-applikációt birtokol, csak az amerikai piacon 64 százalékos részesedésük van, és 2000 alkalmazottat foglalkoztatnak. Azt állítják, a randizás személyes jellegű, ezért semmilyen adatot nem adnak el harmadik félnek. Arra is nagyon büszkék, hogy minden szexuális orientáció megjelenhet a platformjukon. 

A legfontosabb adatok a Tinderről:

  • 190 országban és több mint 40 nyelven érhető el,
  • 1,91 milliárd dollár bevételt ért el 2023-ban, amely 6,9 százalékos növekedés az előző évhez képest,
  • 2023-ban 75 millió havi aktív felhasználója és 10,4 millió előfizetője volt,
  • a felhasználók 60 százaléka 35 év alatti és
  • háromnegyede férfi.
 

 

Tinder: nincs egyenrangúság

A statisztika azt mutatja, hogy a Tinder elsősorban a férfiak játszótere, a felhasználók 75 százaléka az erősebbik nemből kerül ki. A kontinenseket tekintve leginkább Európában közelít a nemek aránya az 50-50 százalékhoz. Mindenféle jövedelemmel rendelkező ember használja az applikációt, de a legmagasabb arányban – 30 százalékot tesznek ki – az évi 60-80 ezer dolláros kereseti sávból vannak jelen. A vállalat bevételeihez az amerikaiak járulnak hozzá a legnagyobb mértékben, a második helyen a britek állnak. 

 


Randizás van, volt, lesz

A Tinder-statisztikák azt mutatják, 1,5 millió felhasználó jár hetente randizni. A nap folyamán négyszer lépnek be átlagosan. További érdekes adat, hogy az Egyesült Államokban ma már a kapcsolatok 40 százaléka online ismerkedéssel indul. 

A platform folyamatosan nő, a modern randizás megkerülhetetlen elemévé vált. Felgyorsított mindent, amit a találkákról korábban gondoltak a párkeresők, odáig, hogy ma már sokan aznapra keresnek szexpartnereket, mindenféle romantikus szándék nélkül – de ez is működik. Hogy ez jó vagy nem, mindenki maga döntse el.  

 

 

Tinder társkereső alkalmazás online ismerkedés randizás
Kapcsolódó cikkek