Házhoz szállítás: kiderült, a Temu miatt omlott össze a legnagyobb magyar csomagküldő – ekkora kártérítésre számíthatnak a Packeta ügyfelei
Először adott részletesebb tájékoztatást a Packeta arról, mi vezetett a csomagküldő szolgáltatása összeomlásához. A cégről még pénteken írta meg a Világgazdaság olvasói jelzések alapján, hogy hetek óta tartó súlyos fennakadások tapasztalhatók a küldemények kiszállításában.

A probléma azért is fajsúlyos, mert a Packeta Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata fölött rendelkezik egy friss tranzakció eredményeként. Ez a közelmúltban jött létre a Foxpost és a Packeta összeolvadásával, egészen pontosan előbbit vette meg a cseh Packetát is birtokló befektetői konzorcium.
A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt, szolgáltatásaik egységesítését. Az új, közös szervezet elkötelezett a vállalat hálózatának továbbfejlesztése és bővítése mellett, amely az év végére meghaladja Magyarországon az ötezer átvételi pontot több mint háromezer csomagautomatával.
Ez mind szép és jó, csakhogy a Packeta ügyfélkörének egy része jelenleg attól hangos, hogy hiába várják a csomagjaikat, azok hetek óta nem érkeznek meg. Ennek kapcsán lapunk még pénteken írásban megkereste a céget, amely azt ígérte, hétfőn tájékoztat a helyzetről. Ez így is történt, befutott a Packeta reakciója, amelyben kitértek arra,
- mi okozza a problémát,
- hogyan reagáltak rá,
- és mit tehetnek az érintett ügyfelek.
Az utóbbira adott válasz nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését.
Miért omlott össze a Packeta?
A Packeta válaszában először is megjelölte a fennakadások gyökerét. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez a hírek szerint a Temu – a szerk.). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra. A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – fogalmaztak.
Ezek után azt kérdeztük, hogy a csomagküldésnek pontosan mely területeit érintik a zavarok, és ezek meddig állnak fönn. Erre a Packeta úgy reagált, hogy kapacitásbeli fennakadásokat a csomagautomatáik alacsony százalékánál azonosítottak. Hogy ez mit takar, nem fejtették ki.
Arról már bővebben írtak, hogy fejlesztésekbe kezdtek a fennakadások felszámolása és a közeledő karácsonyi szezon kiszolgálása végett. Az alábbiak már meg is valósultak:
- kibéreltek plusz egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget,
- együttműködést kezdtek egy új alvállalkozóval, így több új futár segíti a csomagok kiszállítását,
- valamint 75 új Z-BOXot (csomagautomatát) telepítettek.
- Ezenfelül ideiglenes hét végi kiszállítást vezettek be,
- ráadásul minden csomagautomatájukat felszerelték a csomagátvételt megkönnyítő kezelőpanellel.
Mihez kezdjen, aki nem kapta meg a csomagját a Packetától?
Ezek után már csak az a kérdés maradt, hogy addig is, amíg a Packeta meg nem oldja a problémáit, mire számítsanak az ügyfelek, illetve hogy akik elszenvedik a csomagjaik késlekedését, esetleges eltűnését vagy sérülését, mire tarthatnak igényt.
A Packeta ennek kapcsán rávilágított, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően –
15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.
Megemlítették azt is, hogy természetesen azon dolgoznak a kollégáik, hogy az ügyfeleket maximálisan elégedettek legyenek. De „sajnos, mint minden ember, úgy a mi munkavállalóink is hibázhatnak”. Amennyiben valamelyik csomag sérülne, netán elveszne, úgy kárrendezésre az ÁSZF-ük értelmében értékmegjelölés alapján van lehetőség.
Fontos, hogy üzleti csomagok esetében a feladó webáruházzal történik a kárrendezés. Magánszemélyek esetében viszont, ha a feladó nem ad meg értékadatot, akkor a szerződési feltételekben meghatározott alapösszegen van mód téríteni a kárt. Ez négyezer forint.
A Packeta végül javaslatot is tett az ügyfeleknek és arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenlegi díjszabásunk szerint magánszemélyek számára egy csomag 70 ezer forintig történő biztosítása csupán 510 forint. Vagyis a cég arra biztatja az ügyfelei, hogy ha biztosan el akarják kerülni a kényelmetlenséget a csomagjaik és küldeményeik kapcsán, akkor inkább kössenek biztosítást.


