A Stellantis NV és a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) 4,1 milliárd euróból (1684 milliárd forint) épít új gyárat Spanyolországban, hogy akkumulátorokat gyártson elektromos járművekhez. A zaragozai gyár 2026 végére kezdi meg a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok gyártását – közölték a vállalatok kedden kiadott közös nyilatkozatukban.
Az üzem kapacitása akár 50 gigawattóra is lehet, attól függően, hogyan alakul az elektromos járművek piaca Európában, valamint a spanyol és az Európai Unió hatóságainak folyamatos támogatásától – írja a Bloomberg. A Jeep gyártójának elnöke, John Elkann szerint
a Stellantis minden elérhető fejlett akkumulátortechnológiát alkalmaz, hogy versenyképes elektromos járműveket kínálhasson vásárlóinak.
Európa küzdelmekkel néz szembe annak érdekében, hogy kiépítse saját akkumulátoriparát, és csökkentse Kína dominanciáját az elektromos járművek piacán. A svéd Northvolt AB akkumulátorgyártó múlt hónapban csődöt jelentett, és több projektet elhalasztottak vagy töröltek. Az autógyártók, köztük a Stellantis is, egyre inkább az olcsóbb LFP akkumulátorok felé fordulnak, hogy megnyerjék azokat a vásárlókat, akik eddig visszariadtak az elektromos járművek magas áraitól.
A Stellantis vezérigazgatója egy hete mondott le azonnali hatállyal. Az igazgatóság és Carlos Tvares között „nézeteltérések” voltak, fogalmaz diplomatikusan a konszern közleménye, amit Henri de Castries igazgató írt. A 66 éves portugál üzletember vezényelte le 2021-ben a Fiat-Chrysler beolvasztását a PSA Groupba, az ügylet eredményeképp létrejött a világ negyedik legnagyobb autógyártója. „Az új állandó vezérigazgató kinevezésééig az ideiglenes végrehajtó bizottság irányítja a gyártót, aminek John Elkann az elnöke” – áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.