BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Bologna,,Italy,-,April,2021:,Volvo,Xc40,,Compact,Sport,Utility

Történelmi rekorddal dicsekedhet a Volvo

A svéd autógyártó elektromos és tölthető hibridjei immár 46 százalékos részarányt képviselnek a teljes forgalomban. A Volvo finomított ugyan az elektromos átállást illető stratégiáján, de így is rekordot állított fel az éves értékesítésben.

Soha annyi Volvót nem adtak el, mint 2024-ben – derül ki az svéd autógyártó honlapján közölt éves összesítésből. Az előző évihez képest nyolc százalékkal több, összesen 763 389 Volvóra került rendszám, s ez az adat csak a személyautó üzletág értékesítését takarja, amely a kínai Geely tulajdonban lévő Volvo Car égisze alatt működik. 

Volvo cars are lining up for export at the Port of Nanjing in Nanjing, China, on August 6, 2024. According to the China Association of Automobile Manufacturers, data collated by the General Administration of Customs show that in the first half of this year, China's auto exports are reaching 2.932 million units, an increase of 25.3%; exports are amounting to 55.16 billion US dollars, up 18.8% year on year. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Kínában gyártott elektromos Volvo-sereg vár behajózásra Nanking kikötőjében /  Fotó: AFP

A Volvo AB ettől függetlenül, elkülönült tulajdonosi körrel haszonjárművek gyártását végzi. A rekorddöntést már november végén borítékolni lehetett hiszen csak 19 ezer gépkocsit kellett volna eladni december során, amihez egyetlen erős hét is elegendő lett volna.

Ehhez képest a Volvo decemberben is stabil teljesítményt mutatott fel, noha a világszerte eladott 73 804 autó 3 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábban értékesítettnél.

Közelít a félúthoz a Volvo

Az elektromos átállás dinamikájának globálisan megtapasztalt lassulása az e területen a legjobbak közé tartozó vállalatot nem érintette túl érzékenyen, közleményük szerint a villanyautó eladásaikban jelentős előrelépést tettek: egészen pontosan 54 százalékkal, 175 194 darabra nőtt a tisztán elektromos autóik értékesítése. 

Kicsit több, 177 593 tölthető (plug-in) hibridjük talált gazdára, ez viszont csak 16 százalékos éves növekedési tempót jelent. Azaz épp fordított a helyzet, mint az e két hajtásláncot favorizáló BYD-nél, ahol a villanyautókat háttérbe szorították a plug-in hibridek az eladások növekedési dinamikájában (és mennyiségében egyaránt). 

E két hajtás előretörése azt jelentette, hogy tavaly 

a teljes értékesítésben már 46 százalékot képviseltek a valamilyen formában, de elektromotorral hajtott személyautók,

szemben a 2023-ról kimutatott szerény 16 százalékkal.

A Volvo legnagyobb piacának hagyományosan Európa tekinthető, ahol 25 százalékkal, 369 685 darabra nőtt a forgalom, ezen belül is 39 százalékkal, 240 425-re az eladott új generációs autók száma. Másutt azonban nem írtak sikertörténetet: Kínában 8 százalékkal (156 370 darab), az Egyesült Államokban és a világ többi táján 3-3 százalékkal esett vissza az értékesítés (125 243, illetve 112 091 darab). 

Volvo Cars presents the company's new electric car model Volvo C40 Recharge, in Stockholm, Sweden, on March 02, 2021.
Photo: Claudio Breciani / TT / code 10090 (Photo by Claudio Bresciani / TT NEWS AGENCY / TT News Agency via AFP)
A Volvo XC40-esből a legtöbb Európában fogyott /  Fotó: AFP

Az Egyesült Államokkal az a probléma, hogy a Biden-kormányzat tavaly 100 százalékos büntetővámot vetett ki a kínai elektromosautó-importra, gyakorlatilag ellehetetlenítve azt. Mivel az elektromos Volvók egy részét Kínában gyártják, ez közvetlenül is érinti a társaság exportlehetőségeit.

Az egyes modellek között az értékesítési sorrend a következőképpen alakult:

  • Volvo XC60 230 853 darab,
  • Volvo XC40/EX40 173 890 darab,
  • Volvo XC90 108 621 darab.

A Volvo 2030-ra kizárólag az elektromos autók gyártására akart átállni, azonban a botladozó trend miatt úgy döntött, hogy addigra kínálatának legalább 10 százaléka biztosan hibrid modell marad.

Megugrott az árfolyam 

Bár az autógyártók és a beszállítók arra számítanak, hogy a jövőben felpörög az elektromos járművek iránti kereslet, az időközben elvégzett kapacitás- és technológiafejlesztési beruházások meghaladták a jelenlegi fogyasztói igényeket.

A Kínában gyártott elektromos Volvókra kivetett amerikai, kanadai és uniós büntetővámok miatt egyébként a Volvo szeptemberben csökkentette idei profitvárakozásait.

A Volvo Car stockholmi tőzsdén jegyzett részvényárfolyama 9,4 százalékos ugrással fogadta az éves forgalmi beszámolót.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.