A BYD kiterítette a lapjait, a Tesla még adós a forgalmi adataival
A BYD és a Tesla versenyfutása javában folytatódik, de az majd csak pár hét múlva derülhet ki, hogy melyikük nyerte a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának kijáró címet 2024-ben. A előzetes adatok a Tesla sikerét valószínűsítik. Az amerikai cégtől a BYD 2023 harmadik negyedévében orozta el a címet, ám azóta sok minden megváltozott.

Az elektromos autók iránti globális kereslet dinamikája látványosan csökkent, a kínai piacon pedig a tölthető, plug-in hibridek törtek előre, s ez a BYD üzletpolitikáját is átírta: a villanyautók helyett a plug-in hibridek indultak gyors növekedésnek a forgalmon belül, s a részesedésük ma már meghaladta a 60 százalékot.
A BYD a havi félmillió darabos értékesítésnél sem állt le
Eközben a csak villanyautókat gyártó Tesla járta a maga útját, és a tavalyi harmadik negyedéves adatok szerint szerény előnyre tett szert a BYD-val szemben, noha európai eladásai zuhantak.
A kínaiak már az új év első napján felfedték a kártyáikat, és szokásukhoz híven ismét rekordot döntöttek. A BYD összesen 509 440 darab új generációs (NEV) személyautót adott el, ebből 207 734 darabot tettek ki a villanyautók, a többi plug-in hibrid.
A decemberi értékesítést a cég egyedi kedvezményei mellett az állami autóvásárlási támogatási program év végi kifutása serkentette, amelynek keretében egymillió forintnak megfelelő ingyenpénzt is kaphattak a NEV-autóra váltó kínai polgárok.
A BYD teljes éves elektromosautó-eladása végül 1 764 992 darab lett, ez 12,1 százalékos éves bővülésnek felel meg,
míg a konszern teljes értékesítése 4 272 145 darab volt, ami a plug-in autóiknak köszönhetően 41,3 százalékos ugrást jelentett 2023-hoz képest. A kínaiak elektromos hajtású haszonjárműveket is gyártanak, itt volt a legnagyobb, 89,2 százalékos előrelépés, igaz, a buszokból és teherkocsikból nagyságrendekkel kevesebb – 21 775 darab – fogyott, mint személyautókból.

Érdekesség, hogy a Szegeden óriásgyárat építő BYD exportja is kezd egyenesbe jönni, de a fő piac immár nem a kínai elektromosautó-áradattól büntetővámokkal védekező Európai Unió, hanem Latin-Amerika és Ázsia. Decemberben a termelés 11,2 százaléka, 57 154 autó ment exportra, ez éves összevetésben 58 százalékos előrelépést takar.


