A BYD és a Tesla versenyfutása javában folytatódik, de az majd csak pár hét múlva derülhet ki, hogy melyikük nyerte a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának kijáró címet 2024-ben. A előzetes adatok a Tesla sikerét valószínűsítik. Az amerikai cégtől a BYD 2023 harmadik negyedévében orozta el a címet, ám azóta sok minden megváltozott.
Az elektromos autók iránti globális kereslet dinamikája látványosan csökkent, a kínai piacon pedig a tölthető, plug-in hibridek törtek előre, s ez a BYD üzletpolitikáját is átírta: a villanyautók helyett a plug-in hibridek indultak gyors növekedésnek a forgalmon belül, s a részesedésük ma már meghaladta a 60 százalékot.
Eközben a csak villanyautókat gyártó Tesla járta a maga útját, és a tavalyi harmadik negyedéves adatok szerint szerény előnyre tett szert a BYD-val szemben, noha európai eladásai zuhantak.
A kínaiak már az új év első napján felfedték a kártyáikat, és szokásukhoz híven ismét rekordot döntöttek. A BYD összesen 509 440 darab új generációs (NEV) személyautót adott el, ebből 207 734 darabot tettek ki a villanyautók, a többi plug-in hibrid.
A decemberi értékesítést a cég egyedi kedvezményei mellett az állami autóvásárlási támogatási program év végi kifutása serkentette, amelynek keretében egymillió forintnak megfelelő ingyenpénzt is kaphattak a NEV-autóra váltó kínai polgárok.
A BYD teljes éves elektromosautó-eladása végül 1 764 992 darab lett, ez 12,1 százalékos éves bővülésnek felel meg,
míg a konszern teljes értékesítése 4 272 145 darab volt, ami a plug-in autóiknak köszönhetően 41,3 százalékos ugrást jelentett 2023-hoz képest. A kínaiak elektromos hajtású haszonjárműveket is gyártanak, itt volt a legnagyobb, 89,2 százalékos előrelépés, igaz, a buszokból és teherkocsikból nagyságrendekkel kevesebb – 21 775 darab – fogyott, mint személyautókból.
Érdekesség, hogy a Szegeden óriásgyárat építő BYD exportja is kezd egyenesbe jönni, de a fő piac immár nem a kínai elektromosautó-áradattól büntetővámokkal védekező Európai Unió, hanem Latin-Amerika és Ázsia. Decemberben a termelés 11,2 százaléka, 57 154 autó ment exportra, ez éves összevetésben 58 százalékos előrelépést takar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.