Információink szerint miután a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete nem tudott megállapodni a béremelés mértékéről a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetőjével, már elkezdték a sztrájk megszervezését szakszervezeti szinten.
Korábban a Szabad Európa írta meg, hogy négy tárgyalási forduló zajlott le eredménytelenül a szakszervezet és a Budapest Airport Zrt. vezetése között. A legutóbbi szerdán zárult, és nincs megállapodás a repteret működtető dolgozók 2025-re érvényes béremeléséről. A portál információik szerint
a reptér vezetése a legtöbb fizikai dolgozónak az inflációval megegyező, vagyis négyszázalékos bérfejlesztést ajánlott fel.
A reptéri érdekképviseletek úgy számolnak, hogy a négyszázalékos általános béremelés pár száz milliós költséget jelentene a munkáltatónak 2025-re. Ezt azzal állították párhuzamba, hogy a ferihegyi repülőtér tiszta nyeresége mintegy harmincmilliárd forint (74 millió euró) volt 2023-ban – mielőtt a magyar állam egy konzorciumban visszavásárolta a Budapest Airport Zrt.-t – és osztalékfizetés is történt. Azonban ebben a mostani tulajdonosok nem érintettek.
A reptér azóta egyébként sorra dönti az utas- és áruforgalmi rekordokat. Tavaly az éppen most közölt adatok szerint 17,6 millió utas és háromszázezer tonna áru fordult meg a létesítményben, az idei kilátások pedig még jobbak: mint a Világgazdaság megírta, januárban már 1,293 millióan utaztak a Liszt Ferenc repülőtérről, ami nemcsak a tavalyi adatot haladja meg 17,5 százalékkal, hanem minden idők legmagasabb első havi utasforgalmát is jelenti.
A Budapest Airport a Világgazdaságnak elmondta, hogy a repülőtér-üzemeltető az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően január végén megkezdte a 2025-ös bértárgyalásokat a repülőtéri érdekképviseleti szervezetekkel, amely február 19-én lezárult. A bértárgyalások
munkavállalóit érintették. A lapunknak úgy fogalmaztak, hogy a több héten át tartó egyeztetéssorozat után sem sikerült egyetértésre jutni az érdekképviseletekkel, azonban a Budapest Airport számára fontos értéket képvisel a velük folytatott folyamatos párbeszéd. Hozzátették, hogy
mint üzemeltetető a sztrájkkal kapcsolatban nem kezdődtek egyeztetések.
Vagyis ez azt jelenti, hogy a szakszervezet hivatalosan biztosan nem tájékoztatta még arról a Budapest Airport illetékeseit, hogy esetlegesen munkabeszüntetésre készül. Lapunk információi is csak arra vonatkoznak, hogy az érdekképviselet házon belül elkezdte a sztrájk megszervezésének első lépéseit.
Ebben kulcskérdés, hogy a munkavállalók körében egyáltalán van-e hajlandóság erre. Forrásunk mindenesetre úgy fogalmazott, hogy egy szakszervezet nem szakszervezet, ha ilyen helyzeteben nem tesz kísérletet a sztrájkra. Hogy ebből mi valósulhat meg, az egyelőre nagy kérdés.
Azt hallottuk, hogy március első hetére eldőlhet, tényleg rálépnek-e erre az útra a ferihegyi repülőtér dolgozói vagy sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.