A vártnál kisebb üzemi veszteséggel jutott túl az első, az utazási szezonokat tekintve leggyengébb negyedévén a német TUI. Európa legnagyobb utazásszervező társasága rossz hírrel is szolgált a befektetőknek, miszerint a nyári csúcsszezonra felvett megrendelései, ha egyetlen százalékkal is, de alatta maradnak az egy évvel ezelőttinek.
Ennek meg is nevezték az okát, mégpedig a későbbre húzódott húsvéti ünnepeket, ami az üzemi nyereség szintjén 32 millió eurós kiesést okozott számukra, s ami miatt a nyári foglalásaik vélhetően csúsznak. Annyira azért nem, hogy emiatt változtatniuk kellene az idei üzleti tervük főbb számain.
Azaz továbbra is tartják magukat az 5-10 százalékos bevétel- és 7-10 százalékos üzemiprofit-bővülési tervhez – derül ki a TUI szerda reggel publikált gyorsjelentéséből. A húsvét április végére csúszása egyébként az eddig negyedéves jelentésüket publikáló légitársaságoknál, mint
nem okoztak különösebb problémát, jellemzően kedvezőbb forgalmi adatokat közöltek, mint egy évvel korábban – jegyzi meg a Reuters. A TUI eközben – részben – fókuszt is vált, s figyelmét Ázsiára és Közép-Európára fordítja, mert ezeken a piacokon lát markáns előrelépési lehetőséget. A távol-keleti térhódításban azonban hátráltatja, hogy a Boeingtől rendelt 737 MAX 10 repülőik átadása folyamatosan csúszik, most éppen 2027-re várják őket – addig más megoldásokkal kell a forgalmukat növelniük.
A jelenlegi, kihívásokat jelentő gazdasági környezetben Európának új momentumra van szüksége a növekedési pályához való visszatéréshez
– hangsúlyozta közleményében Sebastian Ebel, a TUI elnök-vezérigazgatója. És ez áll a piacvezető utazásszervezőre is, amely az év első három hónapját 206,8 millió eurós üzemi veszteséggel zárta, szemben az LSEG 224 millióról szóló elemzői konszenzusával. Az egy évvel korábbi 188,7 milliós veszteséget azonban így is felhizlalták.
A TUI bevétele 3,71 milliárd euróra nőtt, ami 1,5 százalékos bővülés. Az egyes szegmensek közül dinamikájában a tengerhajózás 16,7 százalékkal javuló nyereségtermelése emelkedik ki (81,2 millió euró), ebben azonban közrejátszott, hogy a TUI-flotta két új óceánjáróval 18 tagúra bővült a vizsgált időszakban.
A TUI összesen 2,6 millió ügyfél szervezett üdülésében működött közre, ez épp az áprilisra átkerült húsvét miatt 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Charterjárataikon is voltak üres helyek, flottájuk kihasználtsága 3 százalékponttal, 90 százalékosra mérséklődött. Adósságállományuk 100 millió euróval, 3 milliárd euróra csökkentését sikerként könyvelik el.
Sikerélmény olyan sok azonban nem akadhatott, ha a gyorsjelentésben már azt is annak tüntetik fel, hogy a Zöld-foki szigeteken átadták saját vízpalackozó üzemüket, melynek révén évi 300 ezer műanyagpalack-hulladéktól mentesítik a festői nyugat-afrikai turistaparadicsomot.
Ez akkora jelentőségű projekt lehetett, hogy átadóját az ország alelnöke is megtisztelte jelenlétével.
A környezetvédelmet azzal is támogatják, hogy két új tengerjárójukat kettős energiaforrás táplálja, motorjaik cseppfolyósított gázzal (LNG) és bioüzemanyaggal egyaránt működnek. Munkaadóként is fejlődött a TUI, amely fél év alatt 2,5 ezer fővel, 57,8 ezerre bővítette dolgozói állományát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.