A BKK 160 darab, akkumulátoros önjáró képességgel is rendelkező trolibusz beszerzésére az Ikarus villanybuszainak forgalmazója adta a legkedvezőbb ajánlatot a Yutonggal közösen – olvasható a Magyarbusz.Info oldalon.
Az Electrobus Europe Zrt., azaz a magyar-kínai páros győzelmével zárult a közbeszerzés. Ezzel a Yutong már másodszor nyert trolibusztendert az európai piacon,
hiszen nemrégiben Bukarestben az Anadolu Automobil Rom céggel közösen szerezte meg 22 szóló trolibusz szállításának jogát.
A végső ajánlattételi szakaszban a korábbi négy jelentkező – az Electrobus–Yutong duó, a Solaris, a Skoda Group, valamint a Bozankaya-Medcom konzorcium – közül végül három ajánlattevő maradt versenyben. A Skoda ugyanis önálló pályázóként visszalépett, így a fináléban már csak hárman mérhették össze ajánlataikat.
A három benyújtott ajánlat közül végül csak kettőt értékeltek, mivel a Solaris pályázata bár formai szempontból megfelelőnek bizonyult, az ajánlatkérő nem vizsgálta tovább az alkalmassági feltételeket és a kizáró okokat, így a végső bírálatban nem minősült érvényes ajánlatnak. A tényleges verseny tehát az Electrobus Europe–Yutong konzorcium és a Bozankaya között dőlt el.
Közülük a magyar–kínai páros adta a gazdaságilag legelőnyösebb konstrukciót, hiszen a legkedvezőbb ár-érték arányt kínálta.
A konzorcium
A járművekre 36 hónap többletjótállást ajánlott, és a kiírásban előírt minimum 15 kilométeres önjárási hatótáv helyett a maximális, 25 kilométeres futásteljesítményt garantálta.
A cikk megjegyzi, hogy előnyük az egységesebb rendszerfelépítés, a jobb alkatrész-cserélhetőség és az alacsonyabb karbantartási költség, hátrányuk viszont, hogy az akkumulátor minden üzemmódban aktívan részt vesz az energiaellátásban – még felsővezeték alatt is –, így a jármű az üzemideje 80-90 százalékát akkumulátoros üzemben tölti. Ez hosszabb távon kedvezőtlenül hathat az akkumulátor élettartamára és megbízhatóságára.
A közbeszerzés eredménye a szeptember 5-ig tartó szerződéskötési moratórium letelte után tekinthető csak véglegesnek.
Korábban a Világgazdaság beszámolt arról, hogy húsz év után újra megjelenik Görögországban az Ikarus. A magyar gyártó két teljesen elektromos Ikarus 80e V4 midibussza érkezik Marousiba ősszel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.