pénzügyi kultúra

Erősítendő az öngondoskodás szemlélete

Újra meg kell teremteni Magyarországon a pénzügyi kultúra hagyományait, melyek az egész ország számára védőhálót jelenthetnek a gazdasági sérülékenység ellen.

Újra egyetemistákkal ötletel a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank több hazai felsőoktatási intézménnyel közösen idén is meghirdeti a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztését célzó hallgatói ötletpályázatát.

Nem bízzák az államra: A fiatalok már gondolnak a nyugdíjra

A fiatalokat ma már nem csak az utazás, autók vagy a lakás megvásárlása érdekli, az OTP Alapkezelő megbízásából készített Pénzügyi Kultúra Kutatás rámutatott: a válság hatására a fiatalok ma már hajlamosabbak a nyugdíjas évekre is gondolni.

Pénzügyi döntés? Önmagában hisz a magyar

A nőtlen férfiak 82 százaléka egyedül hozza meg pénzügyi döntéseit, míg a hajadon nők több, mint fele hagy beleszólást pénzügyeibe – derül ki az OTP Alapkezelő megbízásából készített pénzügyi kultúrát vizsgáló kutatás eredményeiből. Az eredmények rámutatnak arra is, hogy az internet fontosabb információforrásnak tekinthető pénzügyi kérdésekben, mint a bankok.

Sokaknak még mindig "szerencsejáték" pénzügyeik kezelése

Az elmúlt 20 év viszonylag kevés volt a kelet-európai lakosság pénzügyi kultúrájának nagymértékű növeléséhez. A válság azonban sokat segített a takarékoskodás előremozdításában, így ma már csökken a túlzott kockázatot vállaló ügyfelek száma. A KBC közleménye szerint hazánkban - a régióhoz hasonlóan - sok a "szerencsejátékos".

Érdemes hosszú távú befektetésben gondolkodni

A fokozatosan csökkenő jegybanki alapkamat és a januárban hatályba lépő új adókedvezmények a megtakarítási szokások megváltoztatására ösztönözhetik a lakosságot, és ráirányíthatják a figyelmet a hosszú távú befektetésekre a Pioneer Alapkezelő elemzése szerint.

A válság kedvező hatása: fejlődő pénzügyi kultúra

Miközben a lakossági pénzügyi bizalmi index csökkent az előző évhez viszonyítva, a pénzügyi tájékozottságot értékelő mutató nőtt 2008-hoz képest – derült ki a Xallis Consulting pénzügyi tanácsadó és a Goodwill Communications Pénzügyi PR-kommunikációs ügynökség közös, a lakosság pénzügyi rendszerbe vetett bizalmát vizsgáló felméréséből.

Döntéshozói felelősség

A pénzügyi piacokat sújtó válság jócskán elérte már a napi üzleti döntések ingerküszöbét, s szinte minden döntéshozói megnyilvánulásban érezteti a hatását, érintsen az stratégiaváltást, piaci terjeszkedést, költségtakarékosságot, munkaerő-politikát. A nehezen kiszámítható világpiaci események így aztán igencsak próbára tették és teszik jelenleg is a döntéshozói adottságokat, akárcsak a felelősség felismerésére és felvállalására való képességet
1
Világgazdaság Piactér