Már csak néhány hét, és bemutatják a mozitörténelem legtöbb bevételét termelő filmjének folytatását. Az Avatar: A víz útja című film 13 évvel az első rész után kerül a filmszínházakba, és bár arra nem sok esély van, hogy megelőzze bevételben az első részt, de egy hasonló eredmény összejöhet az alkotóknak. 

AVATAR: LA VOIE DE L'EAU - AVATAR: THE WAY OF WATER - AVATAR 2 (2022)
Fotó: Walt Disney Studios Motion Picture / AFP

A legfrissebb hírek szerint ugyanis Kínában is zöld utat kapott a bemutató, márpedig a hatalmas ázsiai piac nélkül az Avatarnak esélye sem lenne profitot termelni. Az első rész világszerte 2,91 milliárd dollárt hozott, amelynek csaknem 10 százaléka, 265 millió dollár jött be a kínai jegyeladásokból – írja a CNBC. Akkor azonban a kínai mozihálózatok nem voltak ennyire fejlettek. 

Összehasonlításul: 

2009-ben a teljes kínai mozibevétel mindössze 910 millió dollár volt

(azaz az Avatar hozta ennek jelentős részét), egy évtizeddel később, a koronavírus-járvány kitörése előtt viszont ez az összeg már meghaladta a 8 milliárd dollárt. Így James Cameron rendező joggal reménykedhet, hogy új filmje kasszát robbant majd az ázsiai országban. 

Milliárdos játszma: megismételheti az Avatar 2. az első rész bombasikerét?

James Cameron neve garancia lehet a sikerre, de a koronavírus-járvány miatt megtépázott szakma már nem ugyanaz, mint 13 évvel ezelőtt.

Ráadásul a kínai mozik ezt a növekedést úgy tudták elérni, hogy közben egyre kevesebb amerikai filmet vetítenek, az elmúlt évtizedben látványosan fejlődött a kínai filmgyártás, már-már hollywoodi szintű alkotásokat tudnak letenni az asztalra. 

Cameronnak azért is jó hír a kínai bemutató, mert épp az Egyesült Államokból nem számíthat majd rekorddöntésre.

Az államokban már az első rész sem lett kiugróan nagy siker. Bár világszerte ez a film hozta a legtöbb pénzt, az Egyesült Államokban csak a negyedik helyen tanyázik az örökranglistán, két Marvel-mozi is megelőzte már az elmúlt években. 

Padlóra kerültek az amerikai mozik – negyed évszázada nem volt ilyen kevés bevételük

A mostani 20 százalékkal múlja alul a tavalyi bevételt, és 52 százalékkal marad el a 2019-es szinttől.

A Víz útja a hírek szerint mintegy 250 millió dolláros gyártási költséggel készült, bár ezek csak becslések, mert a stúdió nem közölt konkrét számokat. Cameron szerint a második résznek minden idők harmadik vagy negyedik legtöbb bevételét kell termelnie ahhoz, hogy profitot tudjon felmutatni. Ez azt jelenti, hogy legalább kétmilliárd dolláros bevételre van szüksége a filmnek. 

A kínai bemutatóval ez nem is elérhetetlen cél.