„Napról napra szemmel láthatóan többen használjátok a Váci úti védett bringasávot” – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán. A központ hozzáteszi, azért fontos, hogy megépüljön Budapest első, a többi forgalmi sávtól fizikai elemekkel elválasztott kerékpársávja, mert

„újra élettel megtelő sugárutak” lehet így kialakítani, hiszen „minden embert megillet, hogy biztonságos körülmények között közlekedhessen Budapesten”. 

Budapest, 2020. május 23.Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.MTI/Mónus Márton
Fotó: Mónus Márton / MTI

A BKK közlése szerint a Váci úton eddig csak szakaszosan lehetett biztonságosan kerékpározni, az új sáv által biztonságos kapcsolat létesült a Nyugati tér és a Lehel tér között, amely – kiegészülve a további szakaszokkal – megteremti a belváros észak-déli átjárhatóságát.  

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy a 3-as metró átadása után megújulnak a pótlóbuszok egykori sávjai. A metrópótlás idején használt buszsávok egyes szakaszain 

folyamatos kerékpáros útvonal létesül a Váci út–Bajcsy-Zsilinszky út–Kiskörút–Üllői út mentén, amely a kapcsolódik a már meglévő kerékpározható útvonalak hálózatához is.

A munkálatok első szakasza véget ért, elkészült a Gogol utca és a Nyugati tér közötti kerékpársáv, amelynek elválasztását az egyéb forgalmi sávoktól Budapesten először műanyag pollerek biztosítják. A kereszteződésekben piros burkolatfestés jelzi a kerékpározók elsőbbségét.