A horrorfilmek rendre jól teljesítenek a mozipénztárakban, és mivel általában alacsony költségvetésből forognak, a stúdiók is szívesen invesztálnak ezekbe a biztosan megtérülő projektekbe.

LA NONNE 2 - THE NUN II (2023)
LA NONNE 2THE NUN II2023de Michael ChavesCOLLECTION CHRISTOPHEL © Warner Bros. - New Line Cinema - Atomic Monster - The Safran Companyhorreur; horror (Photo by Warner Bros. - New Line Cinema - / Collection ChristopheL via AFP)
Fotó: Warner Bros. New Line Cinema / AFP

A szeptember 8-i hétvégét így egy új horrorfilm nyerte:

az Apáca 2., amely frissen debütált a filmszínházakban, és az Egyesült Államokban 32,6 millió dollárt termelt, globálisan pedig összesen 85,3 milliót. 

A film ezzel vissza is hozta a 38,5 millió dolláros költségvetését – írta meg a Variety.

Az Apáca 2. a sikeres nyitó hétvége ellenére sem tudta megismételni az elődje sikerét. A 2018-as Az apáca az USA-ban 53,8 millió dollárral indított, ezzel pedig a Warner Brothers Démonok között franchise-ának legjobb premierjét produkáló darab lett.

A horrorfilmeknek manapság már két szezonjuk is van: októberben jönnek a halloweenre időzített horrorok, illetve az elmúlt években a nyári horror műfaja is megszületett. A halloweeni dömping részeként érkezik majd a Szeánsz Velencében című horror-krimi, amelyet az Ahol a sötétség lakozik, valamint a Fűrész 10. epizódja követ.

A huhogó apáca a múlt heti győztes A védelmező harmadik részét szorította le a csúcsról. A Denzel Washington fémjelezte trilógia záró darabjára 12 millió dollárt költöttek a hétvégén a nézők, ami 65 százalékos visszaesés az egy héttel korábbihoz képest. A Védelmező 3. világszinten már így is 107 millió dolláros bevétel fölött jár, vagyis átlépte a 70 milliós büdzsét, ám a Sony Pictures nem teljesen elégedett az eredményekkel. A hírek szerint kérdéses a sorozat jövője.

A dobogó harmadik fokára a Bazi nagy görög lagzi 3. állhatott fel – szintén friss premierről van szó. A Universal és a Focus Features 10 millió dollárt keresett vele az USA-ban a hétvégén. Látszólag igaz az a mondás, hogy a mozirajongók mindig vevők egy vígjátékra, pláne, ha az egy gyönyörű helyszínen játszódik. Az amerikai bevételekhez a globális számok már nem sokat adnak hozzá, világszinten ugyanis újabb 2,6 millió dollárt keresett a film, az összesen 12,6 millió dollár pedig elég karcsúnak tűnik.

Az idei év legnagyobb szenzációjának számító Barbie eközben az 5. helyre csúszott vissza a globális nézettségi listán. 

A premierje óta ez volt az első hétvége, amikor Margot Robbie és Ryan Gossling nem fért fel a dobogóra. A film 2023 abszolút csúcstartója a jegybevételek tekintetében: jelenleg 1,4 milliárd dolláros bevételnél jár, és szinte biztosan nem körözi le már senki ebben az évben. Ez a Warner Bros. legnagyobb sikere is egyben, de számos más rekordot is felállított.