Balatoni Bringakörút: túlságosan is változatosak a szakaszok
Hiába a festői táj és a bringázás élménye, nem mindenhol gördülékeny a tekerés a Balaton körül. A Balatoni Bringakörút szakaszainak minősége között hatalmas különbségek vannak – ezt támasztja alá a Magyar Kerékpárosklub friss felmérése is, amelyből kiderül, hol sima az út, és hol válik veszélyes akadálypályává a bringás élmény – hívta fel a figyelmet cikkében a Zaol.

Több mint egy évtizede dolgozik a Magyar Kerékpárosklub partnereivel azon, hogy a Balatoni Bringakörút valóban méltó legyen a magyar tenger körüli kerékpáros-paradicsom hírnevéhez. Most egy friss, nagyszabású felmérés eredményei rántják le a leplet: hol sima a gurulás, és hol válik életveszélyes kalanddá a biciklitúra. 2024 tavaszán kérdőíves felmérést indítottak, amelyben bringások értékelték a körút egyes szakaszait útminőség és közlekedésbiztonság szempontjából.
A cél kettős volt: egyrészt visszajelzést adni az önkormányzatoknak, másrészt hasznos segítséget nyújtani a tavaszi–nyári bringaszezon előtt.
A kérdőívet kétévente tervezik megismételni, így folyamatos visszacsatolást kaphatnak a döntéshozók – és persze a bringások is.
Toplista: óriási különbségek a pontátlagok között a Balatoni Bringakörút egyes szakaszain
A válaszadók 1-től 10-ig pontozták az útminőséget és a biztonságot – de csak azokat a szakaszokat, ahol ténylegesen jártak az elmúlt egy-két évben. A számok nem hazudnak: égbekiáltó különbségek vannak a bringaút minőségében – különösen az északi és a déli part között.
A legjobb szakaszok (átlagpontszám alapján):
- Szántód – 7,83
- Balatonföldvár – 7,44
- Balatonszárszó – 7,17
- Aszófő – 7,13
- Balatonőszöd – 7,07
- Balatonkenese – 7,05
- Zamárdi – 7,02
- Balatonszemes – 7,01
- Balatonlelle – 6,84
- Balatonboglár – 6,77
És a legrosszabbak:
- Badacsonyörs – 3,88
- Szigliget – 4,24
- Balatonszepezd – 4,66
- Zánka – 4,78
- Badacsonytomaj – 4,84
- Révfülöp – 4,88
- Badacsonytördemic – 5,07
- Ábrahámhegy – 5,18
- Balatonakali – 5,30
- Badacsony – 5,35
A feketelistás szakaszokon gyakoriak a gyökérfelnyomódások, kátyúk, keskeny sávok és kivilágítatlan szakaszok. A legkeményebb kritikát a Tihany és Balatonfüred közötti rész kapta.