Vége lesz a hosszú időre szóló hűségnek
A jelenlegi két év helyett csak egy évre szóló hűségszerződést köthetnek a távközlési cégek az ügyfelekkel – egyebek között így módosítaná a kormány a hírközlési törvényt. A szerződés megkötését megelőzően fel kell ajánlani az ügyfeleknek a határozatlan időtartamú előfizetői szerződés megkötésének lehetőségét, és be kell mutatni annak részletes feltételeit.

A hűségszerződéssel operáló szolgáltatók piacán a mai körülmények kiszolgáltatottá teszik a fogyasztókat, főleg ezért módosítaná a kormány a törvényt. Számos szolgáltató úgy alakítja ki a díjtételeit, hogy a fogyasztóknak csak a hűségszerződés megkötésével érje meg igénybe venni az adott szolgáltatást, amely most még két év. Gyakori jelenség, hogy a hűségidő lejártával a fogyasztó csak jóval drágább díjtételek mellett tudja használni ugyanazt a szolgáltatást, egészen addig, amíg újabb hűségszerződést köt. Ugyanakkor a szolgáltatók számos esetben akár egyoldalúan módosíthatják a szerződési feltételeket – még határozott idejű előfizetői szerződés esetén is –, ami nem mindig szolgálja a fogyasztók érdekeit.
A jogszabály módosítása után – amennyiben a szolgáltató a határozott időtartamú előfizetői szerződésben egyoldalúan módosítja a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételét – az előfizető az értesítéstől számított kilencven napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a szerződést. Abban az esetben is következmények nélkül elhagyhatja az ügyfél a szolgáltatóját, ha a szerződésmódosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz, például ha emelkedik a szolgáltatás díja, módosul a csatornakiosztás vagy a szolgáltatás tartalma.
A javaslat arról is rendelkezik, hogy a határozott időtartamú előfizetői szerződés lejáratát követően a fogyasztó nem kerülhet hátrányosabb helyzetbe annál, mint ha új előfizetőként érkezne.


