Nagyon gyorsan követjük a divatot
[caption id="" align="aligncenter" width="1390"]
Hegedűs András, a budmil vezérigazgató-helyettese. Fotó: Bodó Gábor[/caption]– Mit tud ajánlani a Z generáció globalizált és digitalizált, napjaikat részben a virtuális valóságban töltő tagjainak egy huszonöt éves vállalat?
– Természetesen megszólítjuk őket a webshop-on keresztül, illetve a Facebook-on is jelen vagyunk, azonban nem ők a fő célcsoportunk. Sokkal inkább az 1965 és 1979 között született X-ek, illetve az 1980 és 1995 közötti Y generáció tagjai vannak a fókuszban.
– Állandó és dinamikus változások zajlanak a világban. Mit kezdenek a teljesen átalakuló környezettel?
– A válság bennünket is erősen érintett. Reorganizációra kényszerültünk, átgondoltuk a tevékenységünket, sok mindent megváltoztattunk. Volt elbocsátás, radikális költségcsökkentés, átalakítottuk a kollekciókat, emellett saját bolthálózat kialakításába fogtunk.
– Utóbbira miért volt szükség?
– Korábban a fő tevékenységünk a nagykereskedelem volt, a válság miatt azonban a kiskereskedelemre helyeződött át a hangsúly. Változtak a vásárlói szokások, és ennek következtében kiskereskedőink többsége befejezte tevékenységét, kivonultak a plázákból és a bevásárlóközpontokból. Ezért vettük saját kézbe az értékesítést, amelyet jelenleg 30 saját üzletünkben végzünk. A termékstruktúra is átalakult: a korábban vezető táskavonal mellett egyre hangsúlyosabb lett a textil és a cipő, júliustól pedig a jeans forgalmazását is megkezdjük.
– Miben tudják megkülönböztetni magukat a versenytársaiktól?
– A budmilnak mindig is volt egy rá jellemző színvilága, amit a vevőink értékelnek. Persze, az alapvető trendtől nem lehet nagyon eltérni. Mi nem tudjuk diktálni a divatot, csak nagyon gyorsan követni.
– Milyen a jó ügyfél a budmilnál?
– Nagyon fontosak számunkra hűséges törzsvásárlóink. Ezért arra törekszünk, hogy aki betér egy üzletbe, elégedett legyen a termékeinkkel és a kapott kiszolgálással, mert csak ez biztosíthat alapot arra, hogy visszatérjen hozzánk.
– Milyen ügyfél a budmil?
– Messzemenően hűséges. A legjobb példa erre a banki kapcsolat: a vállalat alapítása óta, tehát immár negyedszázada „törzsvásárló” az MKB Banknál. Az elmúlt 25 évben széleskörű, az alaptevékenységeken messze túlmutató együttműködés alakult ki a budmil és a bank között. Sok munkatársunk is az MKB-nál vezeti a magánszámláját, és a cafeteria-juttatások jókora része is a kollegák MKB SZÉP kártyájára érkezik. De említhetném a növekedési hitelprogram második fázisában szintén a bankon keresztül megkapott, 100 milliós forgóeszközhitelt, vagy az importbeszerzések miatt kötelező akkreditíveket. Utóbbiak éppolyan fontosak, mint a devizavásárlásaink fedezése.
– Ha már nemzetközi vizekre eveztünk: sosem akarta még felvásárolni a céget valamelyik globális multi?
– Kaptunk ajánlatot, de nemet mondtunk.
– Nem akartak nagyobbra nőni?
– A magunk erejéből növekedünk, de csak megfontoltan. A válság visszavetett ugyan bennünket, de – sok elhullott versenytársunkkal ellentétben – életben vagyunk.
– Az elmúlt években sok fejfájást okoztak a hamisítók. Fel tudták venni a kesztyűt?
– A hamisítók mindig is nagy gondot és kárt okoztak, okoznak nekünk. Sok esetben egyszerűen használják a budmil nevet és márkajelet, és ezek a termékek nyílt árusítású piacokon jelennek meg, sokkal rosszabb minőségben. A másik hamisítási forma a névhasonlóság, amilyen mondjuk a dubwil táska. Küzdünk a hamisítások ellen, a Márkavédők Egyesület tagjai vagyunk. A kifejezetten a hamisítványok felszámolására létrejött, öntevékeny társulás egyre jobb hatásfokkal tesz a jóhiszemű vevőket megtévesztők ellen.


