Hagyomány fűben-fában
Hogyan lehet meggyőzni az embereket arról, hogy kipróbáljanak egy kozmetikumot?
Hitelesen alátámasztott információval kell szolgálni mind a termékek összetételéről, mind pedig a hatásukról. Az első kategóriában a BDIH (Bundesverband Deutscher Industrie- und Handelsunternehmen) jelzés az egyik legelfogadottabb. Az ezzel rendelkező termékek garantáltan megbízhatóak, növényi alapanyagaik és kiegészítőik tekintetében egyaránt, például jellemzően csak természetes vagy természetazonos anyagokkal tartósítják őket.
Természetesen, és általában a konklúziójuk két tényező köré összpontosul. Az egyik a tradíció, esetünkben Ilcsi néni közismert szakmai megközelítése és a természetes kozmetikumok piacán kivívott, megkérdőjelezhetetlen tekintélye. A másik tényező pedig a megbízhatóság, amelynek talán legfőbb garanciái az olyan nemzetközileg elfogadott és jegyzett minősítések, amilyen az előbb említett BDIH. Magyarországon pedig a hazai minősítéseknek is kiemelkedő a reputációja, például annak, hogy 2014-ben a termékeink hungarikumok lettek.
Mit tesznek azok az ügyfelek, akik nem elégedettek az eredménnyel? És mit tesz velük az Ilcsi?
Ilyen problémával szerencsére csak elvétve találkozunk. A diagnózis felülvizsgálatával és a felhasznált termékek ennek megfelelő megváltoztatásával azonban szinte minden esetben az ügyfélben elégedettséget keltő eredményt tudunk elérni.
Volt már az Ilcsinek külföldi kalandja?
Nem is kevés: jelenleg több mint 40 országban „kalandozunk”.
Milyen módszerrel lehet betörni ezekre a piacokra?
Minden egyes külföldi partnerünk a szakmai hírünknek köszönhetően keresett meg minket és dolgozik velünk. Ebben a szakmában leírhatatlanul fontos, hogy halljanak rólunk. Ennél talán csak az fontosabb, hogy mit hallanak.
Milyen a jó ügyfél az Ilcsinél? Akinek szép, problémamentes a bőre, akinél a megőrzés lehet a cél, vagy a kevésbé szerencsés bőrtípusú, problémás eset, akinél látványosabb eredményt lehet elérni?
Az édesanyám eredeti szándéka alapján mindig is a problémás bőrű emberek használták és használják a készítményeinket. Talán azért is, mert a termékeink és kezeléseink hatékonyságával nem pusztán a bőrüket tudjuk ápolni, hanem a lelküket is. Természetesen a szép bőrnek is szüksége van a védelemre és az állagmegóvásra, ahogyan a jó állapotú bőrt is lehet még jobbá tenni.
Milyen ügyfél az Ilcsi?
Hiszünk a bizalom és a hosszú távú együttgondolkodás erejében. Ez az, ami erőssé tesz egy szakmai kapcsolatot, és ez az, amit elvárunk a pénzügyi partnerünktől. Illetőleg az sem árt, ha árérték arányos, korrekt kiszolgálásban részesülünk.
Molnár Ferenc (60) 1984 óta az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. tulajdonosa, ügyvezető igazgatója. A céget harmincegy éve alapította édesanyjával, Ilcsi nénivel, aki 1958-ban kezdte pályafutását. A tőle kapott szakmai útmutatás és folyamatos mentorálás révén folyamatosan egyre nagyobb szerepet vállalt a cég irányításában, amelyet édesanyja visszavonulását követően vett át teljesen. Négy gyermek édesapja.
Sosem akarta még felvásárolni a céget valamelyik globális multi?
Főleg az elmúlt tíz évben érkezett több ilyen ajánlat, de köszönjük, jól megvagyunk így.
Rengeteg iparágban okoznak sok fejfájást a hamisítók. Mennyire van ennek kitéve az Ilcsi?
Nem csupán a hamisítók, hanem a kopírozók aktivitása is elég intenzív. Kanadában és az Egyesült Államokban egyaránt akadnak ilyenek, Magyarországon pedig négy-öt olyan konkurensünk van, amelyek folyamatosan azt lesik, hogy mit lehet „lenyúlni” az Ilcsitől.
Az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. az MKB Bank elégedett ügyfele.



