Diákmunka régen és most

Régen nem volt annyi diákmunka, illetve többnyire csak kétféleképpen lehetett diákmunkát szerezni: vagy bementünk a diákmunka-szervezet helyi irodájába, és megkérdeztük, hogy van-e munka, vagy volt egy ismerősünk például egy strandnál, aki tudott szerezni nekünk valamilyen vendéglátós munkát.

Most viszont már sokkal könnyebb a diákok dolga, ha munkát szeretnének vállalni. Egyszerűen csak fel kell menniük a diákmunka-szervezet honlapjára, és válogathatnak, hogy milyen típusú munkát szeretnének elvállalni.

PR cikk kép
Fotó: Envato Elements 

Sőt, most már annyira sokféle diákmunka van, hogy azt is figyelembe lehet venni, hogy milyen közel van a munkalehetőség a kollégiumhoz vagy az egyetemi campushoz. Így azért könnyebb összegyűjteni a kollégiumi díj vagy az albérlet árát.

Álláskeresés vidéken akkor és most

Régebben a legtöbben a helyi újságokból, apróhirdetésekből vagy egyszerűen ajánlások alapján tudtak munkát találni vidéken. Ez nem feltétlenül könnyű, mert sokszor nem igazán voltak lehetőségek, egy-egy erős iparágban lehetett csupán elhelyezkedni.

Ez egyben azt is jelenti, hogy aki nem ezen a területen szeretett volna elhelyezkedni, annak igen sokat kellett keresgélnie, hogy jó munkahelyet találjon.

Most, az internet korában még egy vidéki városban is sokkal egyszerűbb a megfelelő állások megtalálása. Ma már rengeteg cégnél van lehetőség home office munkavégzésre, így nem mindenki kényszerül elhagyni a szülővárosát azért, hogy jobb állást találjon.

Ingatlan eladás-vásárlás régen és most

Amikor berobbant az internet, szinte mindenhol azt lehetett olvasni, hogy „ingatlanosok, kérem, kíméljenek”. Humoros ez az irónia, hiszen most már látszik a neten az emberek értékeléseiből, hogy egy ingatlanos cég megbízható-e, vagy sem. Azaz nehezebb belefutni egy sarlatán cégbe, mert a kommentelők biztosan lehúznák az értékelésekkel.

Az ingatlanpiac viszont sokat változott az elmúlt időszakban, ha csak és kizárólag az eladási, kiadási vagy vételi folyamatokat nézzük. Most, az internet segítségével kiválaszthatunk egy helyi ingatlanos céget, amely mindent elintéz nekünk. Lefutják helyettünk az unalmas bürokratikus köröket, illetve aránylag gyorsan találnak új vevőt vagy albérlőt az ingatlanra.

Adminisztratív munka akkor és most

Régebben egy négyzetrácsos vagy egy francia kockás füzetben vezették a vállalattal kapcsolatos adminisztratív feladatokat az irodisták. Ez nemcsak kaotikus volt, hanem gyakran annyira hosszadalmas, hogy sokaknak otthon kellett befejezniük az adminisztrálást, legyen az beszerzéssel, termeléssel vagy épp bérszámfejtéssel kapcsolatos teendő.

Ma már olyan modern technológiai innovációk léteznek, mint például egy óriási ERP vállalatirányítási rendszer, ahol egyszerre, egy időben tudnak dolgozni a bérszámfejtők, a számlázók, a beszerzők, a logisztikusok vagy épp a termékkezelők. Nemcsak gyorsabb ez így, de ha valamit vissza szeretnénk nézni, a keresők, illetve az adatbázis-kezelők segítségével ezt pillanatok alatt meg lehet tenni.

Új cégek feltörése régen és most

Régebben egy új cégnek az egész marketing-eszköztárat a nyakába kellett vennie ahhoz – és mélyen belenyúlni a vállalat zsebébe –, hogy elterjedjen az új cég vagy márka neve az emberek között. Gondoljunk csak a bugyuta tévéreklámokra vagy az idegesítő rádiós hirdetésekre.

Most viszont a keresőoptimalizálás miatt már nem feltétlenül van szükség hagyományos értelemben vett marketingre, hiszen, ha egy cég online szeretne népszerűvé válni, akkor a keresőoptimalizálás az egyik legmegbízhatóbb formája, hogy hosszú távon tudjon egyre több és több vásárlót gyűjteni egy cég.

Meg lehet ezt még erősíteni egy kis digitális marketinggel is, viszont a keresőoptimalizálás lesz az, amely évtizedeken át képes fenntartani egy cég látogatottságát a neten.