BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
MOL Nyrt.

Tízéves a Fresh Corner – a MOL régiós gasztro-sikersztorija (x)

Tíz éve indult a MOL Fresh Corner, a cégcsoport gasztronómiai márkája. A koncepció célja kezdettől az volt, hogy a töltőállomásokon a tankoláson túl minőségi vendéglátást és kényelmi szolgáltatásokat kínáljon – a modell pedig mára regionális sikertörténetté vált.
Fotó: MOL

Országos lefedettség, régiós bővülés

A MOL-csoport hálózatában ma több mint 1300 Fresh Corner egység működik, ebből több mint 250 Magyarországon. Itthon a töltőállomások több mint 60 százalékán elérhető a kínálat, így gyakorlatilag országos lefedettségről beszélhetünk. A legtöbb egység Budapest, Győr, Szeged és Debrecen térségében található.

A Fresh Corner Magyarországról indult 2015-ben, a Prielle Kornélia utcai töltőállomáson, de ma már a régió egyik legnagyobb vendéglátó-hálózataként van jelen Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban, Romániában és Lengyelországban is. A 2024-es adatok szerint 65 millió csésze kávé és 43 millió hot dog fogyott a csoport üzleteiben – másodpercenként több mint két kávé.

Fotó: MOL

„A Fresh Corner ma már nemcsak egy sikeres márka, hanem a MOL átalakulásának szimbóluma is. A célunk, hogy a mobilitás mellett a mindennapi fogyasztói igényeket is kiszolgáljuk” – mondta Styaszny Endre, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Magyaros ízek, régiós trendek

A fogyasztói szokások országonként eltérnek, a MOL pedig a kínálatát ezekhez igazítja. A jegeskávék és az XXL hot dogok a nyári szezon slágerei voltak az Adriára tartó útvonalakon. A mozzarellás-aszalt paradicsomos XXL hot dog például Csehországban és Lengyelországban azonnal piacvezető lett, hazánkban viszont a klasszikus magyaros változat maradt a legnépszerűbb.

A régióban a három legnépszerűbb kávé az espresso, a cappuccino és a latte, sorrendjük országonként változik, de a magyar piacon is ezek adják a forgalom döntő részét.

Fotó: MOL

Új helyszínek, új formátumok

A MOL célja, hogy a Fresh Corner ne csak a töltőállomásokon legyen elérhető. Az elmúlt években több új helyszíntípust is bevezettek:

  • a Nyugati és a Déli pályaudvaron Fresh Corner kioszkok működnek,
  • a MÁV-val közösen bisztrókocsik indultak a balatoni és szegedi vonalakon,
  • Pozsony repülőterén már korábban megjelent a márka, sőt immár a Prága központjában lévő Vencel téren is található a Fresh Corner kávézó,
  • a Budapesti Corvinus Egyetem két épületében pedig kávézói formátumban működik.

A vasúti együttműködések egyelőre pilotprojektnek számítanak, de a tapasztalatok kedvezőek, ezért a MOL vizsgálja a folytatás lehetőségét.

Fotó: MOL

Rekordfogyasztás és digitális fejlődés

Tíz év alatt régiós szinten a Fresh Cornerben több mint 550 millió kávét és 200 millió hot dogot adtak el.
2024-ben Magyarországon önmagában 12 millió kávé és 10,8 millió hot dog fogyott – vagyis a statisztikák szerint minden harmadik magyar betért valamelyik Fresh Cornerbe.

A digitalizáció a jövő fejlesztéseiben is kulcsszerepet kap. A MOL Move applikáció ma már 5 millió aktív felhasználóval rendelkezik a régióban, lehetővé téve a fogyasztói igények valós idejű követését.

A következő évtized: mobilitás és szolgáltatás egyben

A MOL a SHAPE TOMORROW 2030+ stratégia részeként a Fresh Cornert a vállalat új, szolgáltató jellegű modelljének központi pillérévé teszi.
A jövő töltőállomásai egyszerre lesznek tankoló-, kávézó-, csomagátvételi és elektromos töltőpontok, ahol az ügyfelek egyetlen megállással többféle szolgáltatást vehetnek igénybe.

A Fresh Corner tíz éve tehát nemcsak egy gasztronómiai márka története, hanem annak a bizonyítéka, hogy a MOL a klasszikus üzemanyag-kereskedelemből a jövő mobilitási és fogyasztói igényeit kiszolgáló vállalattá alakul át.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.