A fogyasztási cikkeket gyártó brit Reckitt Benckiser vállalat bejelentette, hogy kénytelen lesz megemelni termékeinek árát 2022-ben – írja a Sky News.  A cég legkelendőbb fogyasztói termékei közé tartozik a Dettol és a Cillit Bang fertőtlenítőszer, valamint a Durex óvszer. 

A Reckitt kiadásai 2021-ben 11 százalékkal emelkedtek. A vállalat a termékeladások növekedésére számít 2022-ben, de kénytelen lesz árat emelni, hogy ellensúlyozzák a nyersanyagok költségeit. A cég az inflációval járó nyomást az árak emelésével és költségek csökkentésével próbálja enyhíteni.

Fotó: Shutterstock

A  járványügyi korlátozások feloldása óta ugrásszerűen megnőtt az óvszereladás az Egyesült Királyságban, 

így a vállalat által gyártott Durex óvszer, a KY síkosító és a Veet szőrtelenítő termékei is keresettebbekké váltak. A cég csütörtökön bejelentette, hogy az intim termékei iránti a kereslet a kínai és az indiai piacokon is erőteljesen megnőtt, ahol a Durex jelenleg a második legkelendőbb óvszermárka. 

A Reckitt a 2021-es évet még 2020-hoz képest is jobban megszenvedte, ugyanis a koronavírus megjelenésekor jelentősen megugrott a fertőtlenítőszerek, például a Dettol termékek iránti kereslet.

A fogyasztói márkák jelenleg világszerte a megugró hatásaival küzdenek: csütörtökön a Heineken közölte, hogy kénytelen lesz megemelni italainak árát a megnövekedett kiadások miatt, ami ugyanakkor a sörfogyasztás visszaesését eredményezheti.