Bármelyik oldalon is álljunk a Pepsi kontra Coca-Cola vitában, a Pepsi legújabb húzása minden szempontból kreatívnak és hiánypótlónak mondható. A vállalat március 28-án dobta piacra az első nitrogénnal dúsított Pepsit az Egyesült Államokban, a kóla enyhén szénsavas változatát előnyben részesítőknek kedvezve  – számolt be a Buzzfeed

Köztudott, hogy sokan még mindig az erős szénsavtartalom miatt hagyják ki a jéghideg kóla élvezetét – mondta a Pepsi marketingért felelős alelnöke, Todd Kaplan.

Fotó: MICHEL SETBOUN / AFP

Ennek tudatában a a vállalat úgy döntött, hogy újradefiniálja a kólát, és létrehozta a népszerű üdítőital lágyabb és krémesebb változatát.

Az eljárás során ugyanazt a nitrogéntechnológiát alkalmazzák, mely az elmúlt években a trendi cold brew (hideg vízben készült) kávé és sör esetében is elterjedt.

A hagyományos szénsavas üdítőitalok szén-dioxidot tartalmaznak, amely remekül oldódik a vízben,  emiatt maradnak a felbontás után is jó ideig szénsavasak. Ezzel szemben a nitrogén nehezen oldódik vízben – így a nitrogénnel dúsított üdítő kinyitásakor a buborékok automatikusan elpárolognak, és végeredményben egy enyhén szénsavas üdítőt kapunk.